Jag läste en dikt ....

 
 

Bland en massa ord, så stod där en dikt.
Den gick direkt in i mej och ni vet när man är trött, så är man lite skörare och blir mer berörd.
(Så är det för mej).
Jag läste den flera gånger och sorterade mina tankar och det kom en tår.
Det finns texter som berör hjärtat.
Sedan gick kvällen över till natt....... och jag sov gott.
Kommer inte ihåg om jag drömde om en stjärnhimmel och någon som blinkade mot mej?
 
 
Om bland tusen stjärnor
någon enda ser på dig,
tro på den stjärnans mening,
tro hennes ögas glans.Du går icke ensam.
Stjärnan har tusen vänner;
alla på dig de skåda,
skåda för hennes skull.

Lycklig du är och säll.
Himlen dig har i kväll.
 
Carl Jonas Love Almqvist
 
 
 
 
En fin dag önskar jag dej.
Just nu hör jag fåglar på avstånd som kvittrar så vackert och dagen börjar med sol.
 
 
Ps Det var du Mia, som fick mej att läsa dikten. Tack! Ds
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Kerstins foto:

Det var en vacker dikt och vet du, jag funkar på samma sätt. När jag blir trött blir jag extra lätt berörd. Vackert foto, Lissen!
Ha en fin dag.
Kram

2 Bp:

Helt klart en dikt som passar Lissen:-)

3 Beatrice Jakobsson - Vimmelfotograf:

Fin bild!

4 Mia:

Finaste du...den är så vacker och den tar verkligen tag i en, är glad att du tyckte om den även om det kom en tår, kram på dig!

5 Cathrine:

💚💜💛💙❤️
Dikter kan beröra på olika sätt och vis. En del med tårar, en del med ilska, en del med tröst.
De är känslornas röst
Ibland är man tom, ibland är man full, ibland är man trött.
Av ord och känslor man mött
💚💜💛💙❤️

6 Annika:

En verkligen vacker dikt. Jag brukar allid läsa dikter flera gånger för att riktigt förstå budskapet men med denna räckte det med en gång. Så fin.
Kramen.

Kommentera här: