Pojken i trädet

 
 
 
Vi var till havet förra helgen och barnen kastade sten och byggde stenformationer.
Lika fin som havet kan vara med den ändlösa horisonten, är skogen.
Allt det där mjukt gröna och dom sträva träden som böjt sig för väder och vind.
 
I precis det här trädet, som lille Odin klättrat upp i,
i det har hans pappa klättrat i när han var en liten pojk.
 
Det kändes fint och lite symboliskt.
 
Hejdå trädet, vi kommer tillbaks.
Nästa gång tror jag att klättrar upp också :-)
 
 
 
 
 
Så var det tisdag.........
 
 
 
Ps Pojken i trädet, är mitt barnbarn Ds
 
 
 
• Kategori: BarnTaggar: Åstön, Timrå kommunKommentarer (6)

Kommentarer:

1 Lillgarden:

Mysig bild. Och extra kul med ett sånt minne till just det trädet!

2 BP:

Ett riktigt generationsträd med andra ord:-)

3 Anna :

Ja men visst ser jag väl att det är ditt barnbarn..tänk vad man klättrade i träd som liten jag var som en liten ekorre..snabb ig o helt orädd..men allt har sin tid..nu skulle jag väl knappast klättra upp en meter ens. :D

Härlig bild.

4 Åke:

Så kul att minas tillbaka :) Fint ställe ni verkar vara på :)

5 finurligafroken:

Va mysigt! Far och sin klättrade i samma träd. Hoppas du har pappan i träder på bild också så ni kan jämföra lite. Kram.

6 CreandoPhoto:

Ja, och då får du använda fjärrutlösare (alternativt klättra rackarns fort och sätta på tidsutlösaren) så att vi får se dig där uppe :D

Kommentera här: