Äpplen

 
 
Vaknar upp och solen lyser lite svagt och jag vaknade innan klockan ringde.
Känns alltid som en bonus, att kunna ta lite det lugnare på morgonen.
 
Massor av äpplen faller från träden, har jag sett i andras trädgårdar
och så fint det är att samla upp äpplena och lägga i krukor.
 
Idag blir det också en promenad till stugan, med enkel lunch, med kaffe efteråt.
En fin vän följer med och kanske jag kan få lite trädgårdsråd.

Har mycket att lära, men får ta det lite som det kommer.
Nu ska jag sätta fart på dagen
 
 
 
 
Hej tisdag och du som tittar in här.
 
 
• Kategori: • Taggar: Dekoration, Äpplen.; • Kommentarer (8)

Kommentarer:

1 Marie-Louise Grimlund:

Hej !

Vad har hänt, du skrver du har mycket att lära.

Sommaren har passerat och Kringelfestivalen är över nu återgår allt i sin vanliga rytm. Idag har jag haft Prinsen i två år. tänk vad tiden går

Nu mår jag bra igen efter matförgiftningen.

Kram Mi

Svar: Har köpt en liten enkel stuga Marie-Lousie, med perenner som jag inte vet vad dom heter ännu. Nybörjare. Men känns så kul
Lissen

2 BP:

Grattis till solen! När du inte behöver den mer kan du skicka ned den till mig;-)

3 Sabina:

Härligt, här är det ingen sol! Fin bild :)

4 Ninni - Vimsiga mamman:

härligt med egenplockat :)

Svar: Åh ledsen, det var i någon annans trädgård. Har ej något äppelträd
Lissen

5 finurligafroken:

O va härligt med en promenad till stugan. Och med en vän dessutom. Låter som en perfekt dag.

Sv: gäddan var nästan lika stor som prinsen och sprattlade väldigt bra. Så jag förstår att han ville i land. Även jag tyckte att de var skönt efter de.

Kram

6 Mia:

Hej vännen :) De låter som en underbar dag, från allra första början... Kram goa du!

7 Proforma - Irene:

Så mycket roligt du har att se fram emot med trädgården. Det är så rogivande att strutta runt och pilla lite här och dra lite ogräs där, kanske plantera några blommor! Snart kan du namnen på alla växterna och kanske du också kan plantera ett äppleträd och inom några år skörda egna till en god paj! Jag gläds med dig!
Ha det så gott!
Kram

8 Marie-Louise Grimlund:

hej Det låter trevligt.
Du får väl googla för brinnande livet, det gör jag på allt jag inte kan eller vill veta vad det är.

Kan du bo i den vintertid. Eller är det bara för sommaren.

Får väl börja läsa din blogg lite oftare så jag håller mig uppdaterad

Kram Mi

Kommentera här: