Tankfullhet, blandas med glädje

 
 
Någonstans i helgen landade lite höstkänsla och tankfullhet.
Jag har sett hur äpplen landat i trädgårdar och åsikter som är långt ifrån mina.
 
Blivit ompysslad med finaste middagen, så det gjort gott långt in i hjärtat.
Några fina som sov över,  tid för att prata länge, länge.
och jag fick hjälp att fixa sådant som är lite svårt nu med min hand.
Underbara fina dom.
 
 
 
Nu ska jag gå ut på promenad, låta mej svepas med av vindarna.
Det är fina grejer för kropp och själ.
Paraplyet får hänga med som extra skydd för det plötsliga regn som kommer då och då.
 
Känns gott  med den där långpromenaden redan innan.
& en utlovad sensommarvärme med finväder, senare i veckan,håller jag tummarna hårt för.
 
 
 
 
 
Önskar dej fin måndag
 
 
Ps Bilderna tog jag på Urkult i början av augusti, får symbolisera tankfullhet Ds
 
 

Kommentarer:

1 BP:

Vänner är bra att ha! Å visst snackas det om högsommarvärme igen. Jag håller också tummarna!

2 Mia:

Nu kan jag inte annat än själv se, att det börjar dra mot höst, en vilsam tid efter den magiska våren, då allt ska hända, efter den intensiva sommaren då man ska hinna så mycket! Nu börjar vilotiden, den stillsamma...Kram på dig goa du!

3 Cathrine:

Hej fina du. Skönt att höra att hjälpen finns. Det är nog så krångligt ibland att få saker att funka som man vill.
Ja villet östegn som kom idag, med åskmuller❗️
Nu värmer solen höstlikt.
KramC

Svar: Ja det är så härlig med omtänksamhet. Även om det mesta går bra.
Efter det där ösregnet, så blev det, finaste sommarvädret med varm soloch jag tog en promenad. Så härligt.

Kram till dej vännen
Lissen

4 Anemonen:

Vackert och tänkvärd text. Ja paraply har man haft nytta av i år

Kommentera här: