Urkult firar 20 år ~ festivalstämning

 
 
Mitt i natten, strax efter 24.00 satte invigningen fart i torsdagsnatt.
Eldar som sprakade i luften.
& den svarta natten som perfekt kuliss.
 
Där satt vi i slänten på filt och såg allt i skimrade eldfärger.
Det jonglerades och det var som trolleri och jag vet inte allt.
Act of Emotion var det som stod magin, se en glimt här
 
 
 
 
 
Bland dom sista grupperna i lördagsnatten, var Fastpoholmen.
Svängde så skönt, åh helt magiskt att höra.
Lyssna på det här förstår du.
Eller den här låten svängde mjukt.
& natten var ljummen, fanns inget mer man kunde önska
 
Bland det bästa när jag varit på Urkult är alla nya grupper jag får höra.
Överraskas alltid över hur mycket fantastisk musik det finns.
 
 
 
 
Ha en skön söndagskväll.
Nu ska jag packa upp resten av all packning.
 

Kommentarer:

1 BP:

Vilka fantastiska bilder - magiskt faktiskt! Vilken inramning:-)

2 bia:

Har pratat som hastigast med dottern i telefon, som kom hem för några timmar sedan...och hon tyckte det var bra där....urkult alltså :))....får prata lite mer med henne i morgon.....hoppas allt är bra med dej ;)
Vi hade iaf trevligt på kräftskivan i går ;)...vi satt ute läänge...
Kram bia

Kommentera här: