Den röda duken ligger framme och hyacintdoften svävar i rummet

 
 
Julstämningen breder ut sig här hemma och jag har landat i vardagen.
När jag kom hem från min maratonflygning från Kambodja, så hämtades jag på tågstationen av min pappa.
Vi åkte hem till mina föräldrar och svensk husmanskost stod på bordet som ett välkomnande.
 
Det kändes så fint och varmt att träffa dom, mamma ♥ och pappa ♥.
& jag berättade så mycket jag orkade om min resa till Laos och Kambodja,
innan det var dags att åka hem med sömdruckna ögon.
 
Med mej fick jag en hyacintgrupp, som lilla mamma gjort till mej.
Hon vet ju att jag tycker om hyacintdoft.
 
Har också hunnit krama om tre smågrabbar ♥ och deras föräldrar♥ och varit på julskyltning.
Jag fick kramar på jobbet av barn ♥ och arbetskamrater ♥
 
& jag blir alldeles varm på insidan
 
 
 
 
 
Tisdag
 
 

Kommentarer:

1 bia:

Snällt med en hyacintgrupp från mamsen ;))...jag kommer inte heller in på din blogg direkt om jag klickar på kommentaren...så har det alltid varit...jag har rätt adress och ingen annan har skrivit att dom inte kommer in direkt ;)...så jag kan inget göra...hoppas det går bra att kommentera ändå;)....ha det gott i solen!
Kram

2 Karin O:

Vad snällt och fint:)

3 Malin:

Ja hyacinter doftar verkligen jul!!

Eftersom båda mina barn är allergiker så köper jag ngn amaryllis till jul.

Vilken kontrast det måste vara mln Asien och svensk jul.

Adventskram

4 Mia:

Känn dig älskad, du vet, det är inte svårt att tycka så mycket om dig...än en gång, välkommen hem
Kram goa du

5 Bp:

Vilket välkomnande! Kul!

6 Lillgarden:

Vad fin liten grupp!

Kommentera här: