Loppis ~ Kunde inte motstå

 
 
 
Någon som har vävt handdukar. sådana där slitstarka och fina
Sedan broderat initialer.
Låg där på bordet för en guldpeng styck
& sedan såg jag två söta glasflaskor , som nästan var gratis.
 
Fyndfinheter på var lilla loppisrunda förra veckan, i Härnösand.
 
Det var där jag gick min utbildning för många år sedan och den här dagen så träffade jag två klasskamrater från förr.
Så mycket vi hade att prata om.

Lena plockade fram gamla foton hemma hos henne, där alla klasskompisar var med och en hel del  minnen som nästan var bortglömda.
 
 & Karin bjöd på fläderblomssaft i fina flaskor och  så gott att dricka,
medan vi satt och pratade ivrigt, minns du det och minns du då och vad gör hon nu?
 
 
 
 
 
 
 
 Underbara sommar, hej.
Dags att cykla till jobbet.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 BP:

Du hittar då allt så himla fina saker på loppisar. Jag/vi går ju på vår lokala bakluckeloppis nästan varje helg, men jag hittar då aldrig nå't. Maken däremot har hittat några gamla kameror som han ju samlar på.

2 Mia:

Vilka härliga loppisfynd du gjort!!! Helt underbara, juuuuu.....
Mysigt att träffa gamla goda vänner och prata minnen..nostalgi, det är livet, det se.,.. ;-)
Kram finaste!

3 bia:

Jaa jag ser ju bara mina loppis saker, hihi....kommer nog att sälja mina tre gröna vaser...ungefär som på bilden, och jag har massor av sådana handdukar, men många är från mamma och farmor...och dom säljer jag inte...men jag har andra (fast jag har inte lagt ut dom än så länge)...snart kommer man inte in i min loppis, hihi....var i Härnösand hos mamma i måndags, hon hade mycket saker som jag ska sälja på loppisen....för dom ska flytta, men jag glömde en kartong...men det kommer flera tåg ;))...du får hälsa på mej till hösten igen ;))...då kanske jag har något som du vill ha....
Kram bia

Svar: Klart jag kommer Bia, när du flyttar tillbaks till stan :-)Blir kul att ses
Lissen

4 livet med Asperger och kronisk smärta:

svar: ja helt rätt

Kommentera här: