Det där med att sova om natten ................

 
 
 
Det där med att sova på natten, går sådär vissa nätter.
Det är som om jag lägger ett pussel i sömnen och hittar inte bitarna
Vaknar till och tankarna svävar: Var är dom där pusselbitarna?
 
Tassar upp och tittar ut, allt är så stilla och ett mjukt ljus över gatan.
Plockar lite och viker ihop en filt, med långsam fart.
 
Precis när jag är på väg att somna om så hör jag hur fåglarna börjar kvittra, en efter en.
En så vacker sång för den trötte att somna om till.

& jag somnade om....................
 
 
 
 
Godmorgon tisdag.
 
 
 
 
 Ps Bilden på den fina rosa blomman, (Vad heter den?) Tog jag i Ljustorps Handelsträdgård Ds
 
 
 
 

Kommentarer:

1 LIENE:

Så fin bild!

2 BP:

Tänk så olika man är. Jag väcks av fåglarna och har då svårt att somna om...

3 bia:

Jättefin bild....vet inte namnet på blomman....
Hoppas du får en fin tisdag...vi ska ut till torpet och städa lite inför flytten.....
Kram bia

4 Lydia Elstig:

Fin bild!

5 Karin A:

Så vackert! Det ser ut att vara en rosenskära!? :)

Ha en fin onsdag!
Kram

6 Lillgarden:

Att inte kunna sova är inget kul inte...
Underbar bild som alltid!
Hoppas du har en fin dag!

7 Karin Rolén Nordstrand:

Så vacker!

Kommentera här: