"Kungen" och hans kvinnor

 
 
 
Så många minnen jag har från mina resor, det här är ett av dom roligare från min trekking i Nepal 2012.
En ögonblicksbild när vi kom på en bygata och gick förbi familjen (?) som satt vid ett bord..
Vet inte om min tolkning är rätt, vad ser du?
 
 
Just nu är det fullt upp för mej, jobbat väldigt mycket.
Hinner inte med mej, men ni ska veta att ni fyller mej med inspiration, glädje och kraft.
Idag efter jobbet ska jag åka till mina dotter, sova över och mysa med tre smågrabbar.
Lycka!
 
 
 
 
• Kategori: NepalTaggar: Kungen, Kvinnor i Nepal, Nepal, treeking; • Kommentarer (7)

Kommentarer:

1 Hannis:

Vilken underbar bild!
Han ser nöjd ut minst sagt=))

2 BP:

Dålig bordsskick skulle jag spontant tycka;-) Å japp, det är killens fru och döttrar. Det råder nog ingen tvekan om vem som bestämmer i den familjen.

3 Mia:

Jag ser en patriark av stora mått...med sitt lilla hov, den du med smör på!!! ;-)))
Ha det så jättegott med barnbarnen, mys från mig också ;-)) Kram!

4 finurligafroken:

Älskar att se dina bilder från dina resor. Så roligt att få "resa" genom din blogg. Kram

5 Tommy:

kul bild

6 bia:

Mysigt att åka till dottern och små grabbarna...men bor inte dom i Gbg ??...eller har du kanske fler barn i S-vall.....nu blev jag förvirrad, hihi...
Kram bia

7 Åke:

Kvinnan sitter klart och tydligt i skymundan! Barnen är väl sisådär road. Bänken och bordet verkar inslitet, då mannen sitter förmodligen så där ofta. Han kanske bara tror att han bestämmer ;)

Kommentera här: