Skogen igår .................

 
 
Skogen igår.
Jag var där och så härvarande.
Tycker om det där ordet härvarande, det är så ofta mina tankar går i alldeles för många riktningar.
 
Stigarna och alla mättade färger.
Ljuset som kom mellan trädtopparna
Solskimmer som värmde
 
Kaffepaus med kanelbulle, lutad mot en sten.
Blundade mot solen en stund.
 
Trattkantarellsplock, inte så mycket, men det räcker till en middag.
 
Vilken fin dag det blev.
 
 
 
 
 
Önskar dej en fin söndag, här är himlen alldeles grå idag.
 
 
• Kategori: • Taggar: Selånger, Skogen; • Kommentarer (5)

Kommentarer:

1 Hannis:

Mmm, njutande.
Sådär fina mjuka dagar. Det är bomull för själen.
Kram Hannis

2 Mia:

Många små guldkorn att samla på, hittade du...det bästa i livet
Kram goa du!

3 Bp:

Ordet härvarande har jag aldrig hört, närvarande ja, men ditt ord beskriver ju betydligt bättre vad du menar.

4 Malin:

Bra ord! Skulle jag behöva försöka ta till mig!

5 Marie-Louise Grimlund:

Hej !'

Sp fin skog du har och var i min skog är lite mindre
var också ute i Söndags, tog lite bilder fast det ingen sol var framme.

Må så gott
Kram Mi

Kommentera här: