Som ett adjö och en start på på något nytt

 
 
Cyklar mot stugan och plockar dom sista prästkragarna i diket.
Det blåser och det är motvind.
Höstvindar, ni vet hur vilda dom kan vara.
 
Jag tar fram kaffetermosen och sätter mej i lä.
Tittar ner mot fjärden på andra sidan vägen där alla träd står i långa rader.
Brukar inte se något, men nu har bladen på träden börjat falla.
Nu skymtar vattnet och glimtar av himlen ...............
 
Lägger ut mitt enkla höst mandala och jag får göra om några gånger för bladen blåser iväg.
Men några sekunder så ligger blad och blommor stilla, i sin vackra enkelhet.
 
Som ett adjö, nu tar naturen en paus och en start på något nytt.
 
 
 
 
Må gott!
 
 
 
 

Kommentarer:

1 BP:

Otroligt vackert arrangerat:-)

2 Lillgarden:

Hösten är magisk!

3 Cathrine:

Vackert, trots att det är höstbild
Vackert fast jag inte gillar årstiden
Vackert för att du har fotat, min vän :-)

Svar: Sitter här och ler, du har alltid en förmåga att få mej att göra det. Tack för dina ord, som gjorde min dag, Chatrine.
Lissen

4 Mia:

Nu är det tid att vila...att samla kraft till våren med allt som händer i naturen då, allt det bästa av det bästa.... Kram på dig fina

5 Christin:

Ser väldigt fint ut!

6 Marias Hörna - Njut av livet :

Så fint och visst är det så med naturen just nu Att vila en stund.
Kram fr. Maria

7 Lizzan:

Så vackert :)

Kommentera här: