Timmarna ..................

 
 
 
 
Alla timmar som går.
& jag ser på det gamla fina uret och tänker tiden är nog annorlunda nu.
Vi lever så fort  och med sådan hastighet för att hinna med allt.
Ibland måste jag sakta in.
 
För att hinna ta in och njuta och inte bara rusa fram
Viljan finns att kunna så mycket och orka mer, fast det går sådär
 
Det är nog så för många, tror jag?


 
 
 
Men nu är det fredag och då tror jag tempot går ner lite överallt.
Eller är det bara en känsla som jag har?
 
 
Ps Den här en av bilderna hade jag med på min fotoutställning i våras i bibloteket i Kulturmagasinet Ds
 

Kommentarer:

1 Liza:

Du har helt rätt, vi lever i ett samhälle där de 24 timmars dygnet inte alltid känns som att de räcker till. Mellan varven så måste man stanna upp och känna efter:).
Tack för din påminnelse <3.

2 ɑ n n i k ɑ:

Fin bild :)

3 Helén i Vilrummet:

Ja, nog rusar vi fram genom livet. Skulle behöva en sån där klocka som Skalman har. En som säger till mitt på dagen att nu är det dags att sova en stund. Det vore härligt.
Önskar dig en fin helg!
Kram Helén

4 Bp:

Jo då, fredagar är kanske inte lugnare men i mitt fall en arbetstimme kortare:-)
En fantastiskt fin bild förresten!

5 izabellesss - skönhet, hälsa och dans :

Fint skrivet :)

6 bia:

Trevlig helg Lissen....hoppas bara vädret blir bättre...
Kram bia

7 SARA EMILIA:

Åh så underbart skrivet! Otroligt fint ur och bilden är lika fin :)

8 Lillgarden:

Nej när fredagen kommer så varvar man allt ner lite... försöker iaf!
Ha en fin helg!

9 Lotta `8):

10 Johanna:

Vilka härliga bilder du tar!

Kommentera här: