Solen lyser och nyckeln är i dörren

 
 
 
Solen lyser och nyckeln är i dörren på gäststugan.
Varje solfylld dag känns som en oväntad bonus, sådär så jag vill nypa mej i armen lite
 
Rensar och fixar i stugan som jag nyss köpt.
Idag ska jag ge mej på en taggig rosenbuske som brett ut sig mer än lovligt.
Gruvsamt, men ser det fina resultatet framför mej.
 
På dörrarna till gäststugan hängde tomma lerkrukor.
Har nu fyllt dom med vacker mossa och äpplen som jag fick ifrån min vän Cathrine.
Enklaste DIY, som inte kostar något, men fint tycker jag.
 
 
 
 
Ska passa på att luta mej i soffan en liten stund också.
Dricka kaffe och titta på molnen.
 
& ikväll är det tjejfest, där hon som fyllt jämt inte ens vet att vi kommer.
Längtar!
 
 
 
 
Ha en solig och fin helg, allesammans!
 
 
 

Kommentarer:

1 Susanna Maria J:

Så fin väggdekoration! :D

2 Anemonen:

Fåglarna gillar äpplen så nu har de lite gott i helgen

Svar: Konstigt nog, så är bara ett äpple borta, dom kanske hittar nu i veckan
Lissen

3 Bp:

Vad gör du när äpplena ruttnar?;-)
Ha en toppen kväll. Å hoppas du bar skyddskläder när du trimmade rosenbusken!

4 Mia:

Meeen så fint!!!! Nu har du verkligen ett smultronställe som heter duga :)
Kram på dig finaste och ha nu en underbar kväll :)

5 Lillgarden:

Så fina krukor!

Sv: försöker fixa till i trädgården det man inte hunnit i sommar.
Men tar en sak i taget och har lite som regel att rensa alla befintliga rabatter innan jag börjar med en ny!

Ha en fin helg!

Kommentera här: