Tankar som kom ...............

 
 
 
Tankarna har farit omkring, när jag i lördagseftermiddag såg att en ungdomsvän har dött.
Hon som jag har fått kontakt med ifjol och vi skickade meddelande till varandra lite sporadiskt.
Vi skulle ta en fika snart, var det bestämt och träffas på cafe.
Det kommer aldrig bli av och jag tänker på hennes familj.
 
Blir lite låg och känner hur livet så snabbt kan förändras.
 
Har vandrat omkring i min lilla stuga, krattat och grävt upp en rosenbuske som spridit sig i en rabatt.
Det kändes bra att få ta i, som att riva i sorgen och få ut den lite grann.
 
För mina tankar var också hos människorna i Nepal.
 
Samtidigt så kvittrade fåglarna precis som vanligt sina vårsånger och livet fortsätter
& flera av mina sommarplaner är klara, ibland känns det bråttom att leva.
 
Är tacksam och greppar möjligheter med längtans hand.
 
 
 
En varm kram till er alla.
 
 
 

Kommentarer:

1 corneliaeriksson.blogg.se:

Det är så skört, det här livet vi har. Påminnelsen träffar oss ibland som en rejäl smäll i ansiktet när något av det som inte kan hända händer. Det är skört, som sagt.

2 Aaa:

Så sorligt, man stannar liksom av när man hört att någon, ung eller gammal, har gått bort. Kram!

3 bia:

Ja lie t är skört !!! sanna mina ord !...man får leva här och nu (även om det är svårt ibland)...i fredags fick en av våra siameser somna in...hon hade en tumör på nosen och det var inte någon bra prognos ;(...så ledsamt efter 7 fina år med henne...men vi har iaf hennes mamma kvar ;)...loppis i Parken (där jag stod igår) har nu slutat för alltid...tråkigt tycker jag. Men snart ska jag öppna min egen lilla loppis igen...har så mycket saker så jag kan inte lägga ut allt...måste få sälja också, hihi....
Kram och hej!
Bia

4 Helena:

Det är en slags smärtsam känsla när det man tänker plötsligt inte går att genomföra. Livet är så skört och tur är att vi inte vet något om framtiden. Det gäller verkligen att njuta av stunden just nu, när man krattar eller gör något annat. Tack för dina fina textrader!

5 Ida här och nu:

Tänk att de är när någonting händer som man tänker på hur skört livet är och att man ska ta vara på tiden man har. Tyvärr så glöms de ju bort efter ett tag. Och allt blir som vanligt. Men vem skulle orka gå runt och tänka på att livet kan ta Slut när som helst
Kram.

6 Mian:

Styrkekram till dig.

7 Lillgarden:

Sorgligt med din vän.. beklagar.
Livet är minsann verkligen en bergodalbana som vänder snabbt ibland.
Skönt att du kunde få ut lite i din trädgård.
Rensa ogräs är ibland rena terapin!
Ha en fortsatt bra vecka!

8 Lillgarden:

Sorgligt med din vän.. beklagar.
Livet är minsann verkligen en bergodalbana som vänder snabbt ibland.
Skönt att du kunde få ut lite i din trädgård.
Rensa ogräs är ibland rena terapin!
Ha en fortsatt bra vecka!

9 BP:

Livet kan förändras väldigt fort. Därför ska man njuta av dagen och aldrig skjuta upp någonting som man vill göra.

Svar: Det gör jag min vän, har flera fina planer
Lissen

10 Lizzan:

Stor Kram till dig! Livet kan så hastigt förändras, det bästa här att fylla dagarna med guldkorn <3

Kommentera här: