Inred med vintage

 
 
Två lediga dagar och jag har varit till bibloteket, tycker om att få ha böcker till låns, vilken förmån det är.
Har nu läst och bläddrat i Elsa Billgrens bok: Inred med vintage. Boken är fylld med vackra bilder och inspiration. Jag har länge tyckt om att gå på skattjakt på loppisar för att försöka hitta möbler och detaljer som är personliga enligt mitt tycke och smak. Dessutom den här recycling känslan av att återbruka och inte alltid köpa nytt. Även föremålens historier som man nästan kan ana sig till ibland.
Billgrens tre ledord för shopping är kvalitét, estetik och funktion. Det är något som jag håller med om och det gäller att tänka efter, fast man kan få göra det snabbt. Innan någon annan ser samma fyndpotential som en själv.
 
Senaste gångerna jag har varit på loppis har jag gått tomhänt därifrån, men ändå varit fylld av inspiration.
När jag ser bilden här i boken så tänker jag på fjolårets bästa fynd, ett sängbord som jag hittade på en cykeltur.
Det får jag berätta om en annan dag.
 
Nu ska jag njuta av den här dagen.
Sedan väntar 4 dagars jobb
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Helén i Vilrummet:

Jag tycker det är så svårt att hitta saker på loppis. Kanske är jag inte tillräckligt snabb och fynden går mig förbi, eller så finns inte de saker jag gillar på de loppisar jag besöker. Men jag är helt klart FÖR återbruk och att andra kan ha glädje av det jag inte själv gillar längre. Så jag skänker mycket.
Kram Helén

2 bia:

Den boken skulle man kanske titta i ;))...undra om den finns på Ica Maxi ?...vi ska ju snart dit ;)
Fin dag till dej!
Bia

3 BP:

Gillar absolut tanken att inte alltid köpa nytt, bara slänga saker gör ont. Dessutom är det betydligt mera miljövänligt att återbruka saker och ting.

4 Lillgarden:

Ser ut som en bok i din smak!
Längesedan man låna böcker på biblioteket.. Borde man börja med igen. Och framförallt visa barnen.
Dom läggs ju ner till höger och vänster dom där biblioteken om dom inte används!

Hoppas du haft en bra dag!

5 Mia:

Ja, varför inte använda saker som har några år på nacken, det jag inte vill ha kanske nån annan tycker om och vice versa...Kram på dig, du som har så fint där hemma!

6 Soffie:

Ser ut som en trevlig bok njut av din ledighet, kram

7 tankar o bilder:

Åå, den boken har jag läst. Den är bra. Den sätter fart på fantasin! :)

Kommentera här: