Blombukett och tankar

 
 
Det där med buketter av sommarblommor ihopsatta sådär operfekt.
Kanske från rabatten utanför fönstret.
Ett ljus som brunnits ut, kan vara från igår kväll?
 
Och jag vet egentligen inget om det.
Bara att det är fint och i mitt inre vävs berättelser fram.
 
( Ännu en bild jag tagit från Esters cafe' i Vattrång som ligger mellan Sundsvall och Hudiksvall)
 
Utanför mitt fönster är det grått och det går ann någorlunda för mej.
Men önskar sommarvärme och vet att barnen längtar efter att bada.
Förresten den där bikin som jag fick i födelsedagspresent i våras, den har jag inte användt ännu.
 
Så sommar, visa dej, helt enkelt för att du behövs!
 
Morgonbabbel från mej och undrar hur du har det?
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 BP:

Har alltid tyckt att vilda blommor och/eller ogräs i en vas är betydligt finare än köpta snittblommor. Det gäller även ute i naturen.

2 bia:

Ingen sommar i sikte....jag tvivlar på att den kommer tillbaka...kollar smhi varje dag....bara skit väder, några dagar med 19 grader. Är så glad att jag beställde resan till Side ska du veta ;))...men hoppas innerligen att smhi har fel ??...ha det gott i alla fall med eller utan sol ;)...nu ser jag på Ernst ;)
Kram

Kommentera här: