Tinnar, torn och om att planera små drömmar

 
 
 
Jag svävar iväg i tanken, samtidigt som jag dammsuger, plockar, städar och tvätt som snurrar runt i maskin.
Om allt jag vill och letar sätt att göra, utan att det behöver kosta så mycket.
 
Ibland finns rädslan inom mej att något ska hända som gör att livet skulle begränsas.
Bor själv, trivs, men tänk om jag inte skulle klara mej själv.
 
Så många som tampas med sjukdom och det blir som en ögonöppnare, hur skört livet är

Därför känns det också viktigt ens drömmar uppfylls.
Livet går allt fortare, är min känsla

 
Och jag ser med glädje fram emot våren, planer håller på att uppfyllas ♥
 
Vad drömmer du om, vet ju att det kan vara så olika?
 
 
 

Kommentarer:

1 BP:

Ja, alla säger ju att tiden går allt fortare ju äldre man blir. Man kan ju vända på det också och säga "tiden går fort när man har roligt".

Drömmar vet jag inte riktigt om jag har. Är ju ingen planerare heller. Är nog rätt så nöjd med liv och med att göra spontana saker.

Ingen av oss lär klara oss själva i slutänden. Fysiskt omöjligt tror jag. Hoppas bara att jag slutar på ett något sådär "lyxigt" servicehus och inte på långvården. Men jag brukar säga - den dagen den sorgen, och allt ordnar sig...

Svar: Rätt tänkt där Beate. Det gäller att göra saker som man tycker om. Kanske därför att det går.Jag tycker om att planera och ha saker att se fram emot. Delvis för att jag jobbar och då skiftgång.

LIte är det också så att jag inte vill ångra att jag inte vågade att göra saker. Innan det är försent.
Gillar också spontanitet såklart, livet får inte vara inrutat.
Lissen

Kommentera här: