Skogsturen på midsommarafton till Fågelsbergstugan

 
 
Jag packade ryggsäcken full med gosaker och gick iväg på en skogstur på morgonen.
Solsken som silades mellan träden och det kändes gott i kropp och själ att gå där.
 
 
Fågelkvitter, en blå himmel och jag gick i shorts och linne.
Vilket fint midsommarväder!
 
 
Satt mej i solen och började packa upp min lunch ur ryggsäcken
 
 
Sill på hårt tunnbröd och en kall folköl smakade fantastiskt.
 
 
Och i skogens vilda trädgård så såg jag några söta blommor.
Fick i dag lära mej av en vän att dom heter Hönsbär, tack för det kompis
 
När jag kom tillbaka till kolonin drack jag mitt kaffe.
Hade släpat med mig termosen upp till Fågelbergstugan, men glömt den smarriga kakan som jag längtat till.
Den som väntar på något gott.........
 
Ha en fortsatt skön midsommarhelg!
 
 
• Kategori: Resor Taggar: Foto, Friluftsliv, Fågelbergsstugan, Inspiration, Midsommar., Sill, Skogen; • Kommentarer (0)

Kommentera här: