Vaknar med regn

 
 
Vaknar med regn och såklart det behövs för växtligheten.
Och jag vet, det ska man vara tacksam för.
Men efter jobbarhelg och längtan efter att fixa i kolonin så var det inte som jag tänkt.
 
Gör om mina planer lite, men en sväng till kolonin blir det ändå.
 
 
 
Igår tänkte jag mycket på vad som hänt i London, terrorister som besinningslöst dödar och ett människoliv är inte värt ett dugg. Vi kan aldrig skydda oss från det här, men rädslan får inte ta över. Låt det inte bli så.
En vän till mig var i närheten av dådet, men klarade sig, tack och lov.
 
Mitt prat om regn en ledig dag, blir så egoistik.
När offattbara hemskheter händer i världen.
Men kanske man måste få vara i sin lilla bubbla av harmoni för att orka med verkligheten.
 
 
Hej måndag!
 
 
 
 

Kommentera här: