Ännu en skattjakt efter det stora påskägget

 
 
Vilket skiftande väder,vi har under påskhelgen. Men det är bara ta ta på sig mer kläder och så var jag i farten igen, med dom här två godingar. Den här gången gick påskäggsjakten i mina kvarter och det tog en stund innan det stora ägget hittades i ett träd.. Lyckan stor förstås.
 
 
Är några sekunder mellan bilderna, minspelet kan skifta som en virvelvind,  men det var mycket  glada barn som hittade skatten.

Kuriosa: Det här plåtägget har legat på väntan i min bil i ungefär ett år, sedan jag fick det. Har rullat omkring och blivit ett samtalsämne för alla mina barnbarn. Varför det alltid ligger där på golvet (skämsfaktor). Äntligen var det dags att inviga det i dagarna två. Fast först fick en svärson hjälpa mig att bända loss delarna som fått tåla en hel del stötar under året. Men det fixade sig 😃.

Ha en skön dag!

Kommentera här: