Den stilla lugnet

 
 
Det stilla lugnet och den spröda skönheten av det vissnade.
Snöns mjuka täcke över frön som ligger på väntan på sin tur att växa upp
Vatten som ligger spegelblankt och ett gyllene skimmer i horisonten
 
Mitt hjärta slog mjukt, när jag såg det vackra.
 
( Och jag tänker på konstrasten som finns i min vardag, sådant man inte kan värja sig emot ( och hos de flesta människor ). Oron för någon närstående som är sjuk. Bilder på tv:n om hjälpsändningar som inte kommer fram till barnen i Syrien. Våldsdåd och galenskap i vårt samhälle. Gamla människor som sitter ensamma. Mobbing bland barn osv. osv. osv.. Allt det påverkas jag av och önskar att jag hade makten att förändra. Att gå på mina promenader med kameran i min hand ger mig ro i själen och det vackra som finns runt oss är viktigt för att känna meningsfullhet)
 
Almanackan visar den 3 januari 2019

Kommentera här: