Både minnen från Borde Hill och lite veckotankar

 
 
Vilka  platser som jag har besökt, i allafall om man gillar trädgårdar och att hitta till vackra platser. När jag var i england i september så tog jag och min engelska vän tåget för att besöka Borde Hill. Vi hade egentligen tänkt ta en 2 kilometers promenad ifrån tågstationen till platsen. Men biltrafiken var alltför galet intensiv och det fanns ingen trottoar. Så det blev en taxi dit. Men här fann vi lugnet och njöt av att gå omkring i timmar. Fikade förstås, det vill alltid min engelska vän direkt när vi kommer till en plats.
 
 
Så här inbjudande är det direkt när man gått igenom entren.
 
 
Trädgården fanns runt det här huset, som jag nästan ville kalla ett slott. Men det är det inte. Läs gärna mer om platsen och trädgården här 
 
Så är det fredag igen och här kommer små glimtar ifrån veckan. I veckan har jag varit och badat i Timrå badhus igen med 5 av barnbarnen och äldsta dottern och svärsonen. En höjdpunkt. Städat ett badrumskåp, det var på tiden. Suttit i soffan hos en vän och haft bästa tjejsnacket. Dagen efter löstes ett problem som legat över mig någon vecka, tack vare hjälp. En otrolig lättnad, puh sådan energi det tog. Varit och sett en film, med fina vänner: En liten bit av kakan. Vi tyckte alla tre om filmen, den var varm, mänsklig  och ömsint charmig. Skjutsat min yngsta dotter till sjukhuset, som drabbats lite tufft av Mykoplasma. Hälsat på lilla mamma och idag ska vi äta lunch tillsammans. 
 
Önskar dig en fin fredag och att ni alla håller er friska
 
🍂🍁

Kommentera här: