Minne - Paragliding i Devils Dyke

 
 
En av mina planer när jag var i Brighton i september var att vandra upp till Devils Dyke. Jag gick iväg vid niotiden på morgonen och solen sken varm. Hade vatten och frukt med mig. Vandringen över hedarna tog cirka 1,45 timme ifrån platsen jag bodde i Portslade. Jag har gått där flera gånger, men bara sett paragliding en gång förut. Och hoppades på att få se det igen. Den här gången infriades min önskan med råge. Överallt svävade människor uppe i luften med bara ett litet segel över. Att dom vågar tänkte jag, men åh, så häftigt att se på avstånd.
 
 
Här väntade en man på den rätta vinden innan han sprang iväg över kullens kant.
 
 
Förstår att känslan måste vara magiskt att flyga över South Downs magiska landskap. Och för mig var det en härlig upplevelse att stå där och se dom sväva runt, det räcker gott för mig. Skulle du våga flyga?
 
Önskar dig en fin söndag, nu ska jag äta min frukost innan jag sätter fart på dagen.
• Kategori: England, Resor; • Taggar: Devils Dyke, England, National Park, Paragliding; • Kommentarer (0)

Kommentera här: