Äntligen, idag reser jag till Brighton

 
 
Sitter nu på tåget och känner mig lite pirrigt glad och förväntansfull. Äntligen är jag på väg till Brighton och jag längtar till att gå runt till platser jag varit till förr. Promenaden längs havet in till Brighton, jag ryser nästan av förväntan av att få se allt igen. I Royal Pavillion kommer jag kanske att lyssna på musik. Och jag kommer att gå runt i the Lanes.  Ta bussen till någon pittoresk by och kanske dricka Afternoon tea. I år missade jag att anmäla till kursen som jag brukar gå av olika trista omständigheter. Det ordnade sig ändå, tack vare min vän Pat, det blir som en semester resa detta år.  Så glad att jag ska bo hos henne, hon bor i ett litet radhus i Portslade.  Underbart att träffas igen och göra saker tillsammans. Men kommer också att besöka skolan och hälsa på lärare och dom jag känner där, det ser jag fram emot. 
Engelskan känns knagglig, inget som jag använder till vardags. Blir väl någon sorts svengelska. Tänker att det ordnar sig. Nu gäller det bara att resan ska flyta på ( håll tummarna för mig) sedan kan äventyret börja. Och jag kommer säkert att fota nya dörrar i både Portslade, Brighton och om jag hamnar på andra platser.
 
Var rädd om varandra ❤️
 
Ps För den som vill följa mig på instagram, så heter jag, lissento. Den här bilden på dörrarna tog jag ifjol.  Ds

Kommentarer:

1 Lena:

Men vad roligt. Jag har alltid velat åka till Brighton men av någon anledning blir det aldrig av när jag reser till England. En dröm att åka dit och dessutom vill jag besöka Cornwall, det ser så drömskt ut speciellt på sommaren. Ha det så roligt på din resa, lägger till dig på Instagram också :D

Kommentera här: