En titt in i en trädgård i Brember

 
 
Passar på att titta in i en trädgård när vi promenerade förbi i det lilla samhället Brember. Det såg ombonat fint ut med all grönska och blommor. Fanns ännu inga tecken på höst i denna september trädgård.
 
Det gör det däremot i min koloniträdgård. I söndags hann jag plocka undan lite mellan jobb i arbetsgrupp och möten. Igår tömdes en del krukor och gjordes ren. Tog äntligen upp potatisen och den såg väldigt fin ut, men mer finns kvar av annat, att ta upp i odlingslådorna. Stuvade undan en del möbler på altanerna. Men en hel del annat kvar, stort som smått som måste fixas. Intalar mig själv att vara lugn och ta det eftersom. Finns annat som också ska göras i vardagen. På sluttampen i kolonin, ska jag försöka få någon att hjälpa mig med presseningen över möblerna.
 
Hej tisdag, nu sätter vi fart på dag
 
🍂🍂🍂

Kommentera här: