Kalendern visar den sista september

 
 
Kalendern visar den sista september och jag tänker tillbaka på dom bästa ögonblicken under september månad.
 
* När mamma orkat gå på cafe med mig och vi pratar och mår gott tillsammans.
 
* Den där skogsutflykten till en raststuga med några vänner och nya bekantskaper. Och en som hade nyckel till stugan. Det gräddades våfflor och det var sylt, grädde och kaffe. Och vi kunde sitta utomhus.  Solsken och småprat. Snälla nån vad mysigt det var.
 
* Både läst och lyssnat på böcker. Att komma in i andras världar. Berikande, roligt och spännande.
 
* Bio med ena dottern och bubbel med den andra. Fast olika dagar, haha.
 
* Tränat kontinuerligt. Tacksam att jag kan och blir så peppad av att gå på gruppass.
 
* Att jag kom iväg på min resa till Brighton. Det fanns några hinder på vägen. Men allt ordnade sig. Har så mycket fina minnen därifrån och nu fick jag vara på en favoritplats igen.
 
* Några vänner som ringer, skickar sms och vi träffas då och då. Gör gott i hjärteroten. Tack för att ni finns där för mig.
 
* Att jag tog tag i att putsa alla fönster här hemma, hade gruvat mig, inte en favoritsysselsättning. Blev inspirerad av en vän, nu fick jag det äntligen gjort  Men när jag ändå var i farten och bostadsföreningen hade en stor container  på gården. Så rensade jag i förråden. Och ni vet, det ena ger det andra och äntligen kom jag mig för att snabbt åka iväg och köpa en ny madrass till sängen på ett välkänt varuhus, kunde bära ut den gamla till containern. Och slapp därmed att åka till soptippen. Gav mig själv en inre klapp på axeln. 
 
* Är för första gången med i en filmklubb och kultur på annat sätt blev det när jag var och lyssnade på en jazzsångerska på Knaust.
  
* Surströmming på kvällen med en vän. Lunch på stan med några andra vänner en annan dag. Mysigt deluxe 
 
* Cykeltur till Evonella i helgen, som hade loppis. Oväntade fynd, en matta, en kruka och en väska.
 
* Suttit på trappen i kolonin och druckit kaffe i solskenet. Men mest har jag plockat och plockat undan grejer och lite fix i trädgården. Att hösta tar en evinnerlig tid och är inte alls lika roligt som på våren. Men nu är jag nästan klar.
 
Det är mycket fint som händer i mitt liv, gör mitt bästa för att det ska bli så. Försöker öppna nya dörrar och se möjligheter. Alla dagar skimmrar inte, utan kan ha stråk av vemod och sorg. Men det mesta är väldigt bra.
   
 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
 

Kommentera här: