Smack grundet



Sådana här härliga solskensdagar är det passande att besöka olika stränder. Minst en gång varje sommar brukar vi åka till Delat utanför Timrå. För att komma till stranden får man ta en promenad och inte vilken promenad som helst. Tre olika broar måste passeras, den första är av trä och dom två andra av stål. Träbron där går man lugnt och stabilt. Men stålbroarna blir gången liksom gungande. Ju fler som går på bron, desto mer pendlar den. Uppåt och nedåt  och sidledes. Gångstilarna kan se riktigt roliga ut på folk som går där!
Faktiskt är den här promenaden lika rolig varje gång och jag tror många åker hit för den här roliga upplevelsen. Speciellt  för barnfamiljer kan den rekommenderas och alla andra som har barnasinnet kvar!
Som mej, det har ni väl redan förstått,L.


            

Efter cirka en kilometers promenad så är det skönt att ta ett dopp i det skimmrande havet! Sedan sjunka ner i sanden och ha det gott!!!

Kommentarer:

1 Emma:

Vad härligt vattnet ser ut

2 Lisa:

Åhh måste vara härligt att ha varit där, tänk att ha semester i detta ljuvliga väder! :D

3 Anna:

Men så trevligt att få gå på dessa broar..ja det känns ju så.. som om jag går med dig..din beskrivning är så härlig.Ja jag har barnasinnet kvar så pass :D glittrande skimrande hav...m mm vad mer kan man önska..ingenting. Tack för promenaden. Kram min vän...

4 Carina:

Gungeli gung...så kul att ta sig över :)

Hunden är tuff, gå på gretingen och gunga fram....skulle inte falla min raggsocka in att göra något dyligt.

5 Sofie:

Lite spänning på väg till stranden, med andra ord :) Den gungande bron lät läskig.



Tack för din åsikt om tavelramen! Än så länge lutar det mest åt turkost :)



Trevlig helg!

Kram, Sofie

6 Anna:

Ja pyssla på du med det praktiska så ligger jag på bryggan o slöar... :D Kram på dig min vän.

7 soffie:

Å så vackert...

8 Ninni:

Usch va läskigt,..jag gillar inte gungande broar!



Men havet såg onekligen underbart ut...ha en sköööön dag,kram

9 akson:

Broar över vatten! Skön tolkning av vattentemat!

10 Inger Maryissa:

Härliga bilder, och jag önskar jag vore där vid havet. Det ser så svalkande och härligt ut.

Känner igen staden Timrå. Det ligger i Ångermanland ?

När jag växte upp och och vår familj tillbringade somrarna i ett torp i Nora nära Nordingrå

så bodde släktingar till den gamla damen som ägde torpet i Timrå.

Ha en fin fortsatt dag.

Kram

Kommentera här: