En dag hos dottern!

På vägen ut till dottern var jag på Rusta och köpte ett par vårgröna panelgardiner!
Dessutom hade Hemtex 50% på allt, så en duk, vas och Ranunkelblommar inköptes!
För att få samma färgnyanser i rummet.
Så nu skulle hennes vardagrum få en uppfräschning!

Innan vi skulle hjälpas åt att "vårfräscha" hennes fönster tog vi en promenad!
Väldigt skönt att komma ut lite i solen, efter flera dagars magsjuka (huvaligen)!
Solen sken så härligt, och då är det skönt att flanera och "surra" med varandra!
Varje gång jag promenerar tittar jag efter vårtecken!
Ser att folk har börjat sätter sig mot husväggarna sådär skönt tillbaklutad,
med solbrillorna på näsan och ser ut att må så gott.
Det tycker jag är ett härligt vårtecken!!!!

Efter en liten lunch och kaffe, hade vår förändringsenergi kommit!
Då ska man passa på, hihi.
Vi schvissade gardener mellan olika rum!
Vardagsrummets enfärgade turkosa paneler, satt vi upp i sovrummet!
Från sovrummet togs dom rosa panelerna till gästrummet!
I vardagrummet sattes dom nya gardinerna från Rusta, samt vita panelgardiner!
Blommor, vaser och prydnadssaker flyttadesockså om!
Gardinerna och andra "småsaker" blir liksom lite nya på en annan plats!
Hängde ni med i den här karusellen av byten, hihi!

Dessutom "lånade" jag med mej ett par milt gröna paneler till lill-lägenheten, bra va?

Vad roligt det är att fixa till det för en liten penning och få lite vårfint!
Vi blev nöjda båda dottern och jag

                                 GARDINPANEL GROW NEW 2-PACK

Såhär ser gardinerna ut från Rusta , 99:- (tvåpack).
Dom är MYCKET finare i verkligheten!!!!!!

Kommentarer:

1 Anna:

Ja här var det härlig vår! Sådant som jag gillar. Ska nog leta fram mina paneler med liknande motiv. Tack för tipset. :D

2 Malin:

Åhh de panelerna vill jag oxå ha! (har köpt panelmetervara på IKEA men de känns inte så våriga, de ligger sen ngn månad i skåpet, hihi jag skall nog vänta ett tag till så maken har glömt dem och sen smygköpa nya...)

3 maria:

http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobbyartikel.php?id=1371
Här får du länken till en superenkel beskrivning till mormorsrutor.

Ha det så gott idag!

4 Livet i byn:

Provar igen, jag får inte i väg mina kommentarer till dig. Skam den som ger sig!!

Det ser fint ut med panelerna. Av din beskrivning låter det också som om hela lägenheten fick en liten piffning!! Jag har också letat panelgardiner till vardagsrummet i dag. Men jag hittade inget som kändes så där rätt.

~Livet i byn

5 Paula:

Vi har en nyöppnad Rusta-butik i stan.Den öppnade förra veckan men då låg ju jag magsjuk....igår när vi åkte för att handla mat ville jag gärna ta en tur bara för att kika...det gjorde vi men nu hade gubben drabbats av magbacillen, så när han började se grön ut i ansiktet så gick vi snabbt ut igen.
Och, jag såg inte en endaste gardin! Det var ju det jag letade efter! Alltså måste jag ha missat dom helt. Har dom bara paneler eller också vanliga längder och kappor?
Nu får det snabbt bli ett nytt besök...

Kommentera här: