Advent...... den första...

Länge har snön legat vit och mjuk över landskapet.
Men idag den 1:a advent faller regnet  tungt från himlen

Det blir en dag ,som det passar att pyssla och mysa där hemma!
Låta det första ljuset nu i Advent,
Sprida sitt mjuka sken här hemma!





Mot kvällningen kommer jag att vandra mot kyrkan......
Över isiga gator,

Mäktiga stämmor kommer att sjunga..... ljuv julmusik...
Fyra körer och instumentalister, är det utlovat.

En Navidad Nuestra konsert!
Med sånger från olika länder....
Här i G:a kyrkan...... ser jag fram emot

Så trots regnet som faller, kommer den härliga adventstämmningen att infinna sig!
Mmm det känner jag redan............

Kommentarer:

1 Proforma:

Det är väl ett bra sätt att få julstämning! Det spelar inte så stor roll om det regnar då.

Ha det så mysigt!

2 anneli:

Härligt! Det är fint i kyrkan på 1:a Advent. Verkar vara ett fint sångprogram där i gamla kyrkan! Stämningen kommer garanterat att infinna sig, trots regnet. Jodå, det är samma här hos oss.

3 Lena:

Vi har åkte från ett grått och trist Avesta till en riktigt fin och vit första advent.

Gräsligt väglag på sina ställen,

4 elena cn:

Hm, Navidad Nueastra "vår jul" lita spanska ord så här på adventskvällen...får mig att längta till familjen där ner.

Det lät underbart med musik och sång.

Här hemma försöker jag få liv i min son så att han får lite middag i sig:)

5 britten:

Härligt ..har också varit i kyrkan och NJUTIT:::::::kram

6 Mia:

Adventspsalmerna är vackra, lyssnade på adventsmusik med Tommy Körberg igår...

7 Ingela:

Vad tråkigt att snön regnar bort. Här har vi en hel massa, känns riktigt juligt och mysig.

Ha en bra dag!

8 Ninni:

Kan tänka mig att det var vackert i kyrkan!



Ha en bra dag..kramen

Kommentera här: