Julstämmning




Idag var det så pass kallt att det knarrade under fötterna på promenaden. Mössan har åkt fram, den behövs när det är - 10,5. Men vädret var strålande. Julstämmningen kom när jag gick igenom staden, med alla ljus i fönstren.
 Dessutom hördes julmusik från en affär.

I veckan så slank jag in på Jysk och kunde inte motstå den här julflickan.
När det dessutom var rea och hon bara kostade 15:-, så blev det ett köp.
(För egentligen så behöver jag inte mer juldekorationer.)

Hon behöver inte stå ensam i mitt fönster
För en julfin tomtekille med en kotte som "hatt", gör nu sällskap med henne.

Julstämmningen förstärks av att stearinljusen lyser varmt och lågan fladdrar lite lätt.
  När dessutom Peter Jöback sjunger med inlevelse på cd:n blir känslan skön.

Av den trevliga goa Mikabella har jag fått en utmaning att:
Sprida lite julglädje och inspiration med ett julkort.
Skickar den vidare till 3 underbara bloggtjejer, som jag tror kan ha en liten gnutta tid över i julruschen.

Anna Filipendula

Beate, Konst eller konstigt

Kerstins foto


Gör ett julkort och publicera det på din blogg. Länka tillbaka till mig och skicka sedan utmaningen vidare till 3 andra bloggvänner. Det hela kommer bilda en lång rad av julkort som man kan klicka sig igenom. :) Sprid julkänslan, glädjen och värmen!

Kommentarer:

1 Anonym:

Det var då en rysligt söt liten tomtegumma! :)God jul!

2 mimmi:

Det var ett mysigt jul kort :) och nu är det lite julstämning överallt :) i alla affärer nu hör man hur det strömmar ut julsånger och jag går runt och nynnar med :)

ha en fin kväll

kram

3 Lasseivomma:

Den lilla tjejen var väl fin, och till fyndpris, det får man väl nästan betala för ett papperskort nu för tiden.

Njut av snö, kyla och julstämning nu, snart är det över.

4 Birgitta:

Söt julflicka :)

Fin julstämning här med vacker sång också!

5 Beate:

Utmaningen antagen :-) Å vilken söt tomteflicka, väl värd 15 spänn !!!

Det är definitivt inte dyrast som är bäst, snarare tvärtom... när man känner för något och impulsköper så blir man så riktigt glad tycker jag:-)))

6 Anna ..dansar in:

Himmel så söt liten flicka..jag smälter..



Ja men Lissen..självklart är jag på..jag gör allt för dig..:)

7 Maria:

Åhh en sån söt jultjej! Får nog ta en tur till Jysk :)

GLO JUL!

8 Marie F:

Vilket gulligt litet troll!



Jag bor i Nyköping och det snöar lika mycket fortfarande haha. Otroligt. Blev inga skor idag. Det gick faktiskt inte att ta sig in...

9 Lajsan:

...visst behövs inte fler dekorationer...men ibland går det inte motstå...förstår preciiiiiiiiiiis

10 Anonym:

Vilken söt liten nissa :)

11 InneoUte-Malin:

Vilken fin tomtetjej. Perfekt motiv för ett julkort. :-)

12 anki:

vacker bild :-) ja vintern har äntligen kommit,, jag njuter, drygt -15 här nu och jisses vad snö vi har fått.........



ha en skön kväll

13 Anni:

Nog har man dekorationer så att det räcker - men visst behövs liiite förnyelse ibland?

14 Anna tassar in:

Mission Completed :)

15 Ninni:

Såå söt hon är..ja både du och Anna är en fena på att göra fina kort!



Peter Jöbacks julskiva köpte jag igår..han kan sjunga han.



Ha en underbar fredag, kramen

16 Kerstin:

Men vilken söt liten gumma. Klart att man fyndar när det är billigt även om man inte anser sig behöva mer. Det är roligt med lite nytt också. ;)

Tack för utmaningen, den ska jag ta mig an. Vi hade problem med internet under fredagen så jag hann inte hälsa på nån nästan. Men nu har jag hunnit kolla igenom dina inlägg och de är som vanligt ljuvliga. :)

Ha en fin lördag.

17 Mikabella:

God jul min vän. Vilket mysigt kort!!!! Jag får verkligen julkänslor! Tack! Det värmer.

Kommentera här: