Festivalen Urkult




Foto av Lissen

När du läser det här, så har jag åkt hit Det kommer att bli massor av världsmusik och säkert samma sköna stämmning som jag har varit med om förut.. En liten festival i vackra omgivningar där jag kommer att få höra alltifrån Neneh Cherry soulröst, Süperstar Orkestar blåsorkester som spelar romsk partymusik. Vad säger ni om: Kamraterna som består av skåningen Jason Diakité mer känd som Timbuktu och gitarristen och sångaren Magnus Tingsek. En grupp som jag på förhand vet att jag gillar är Hoffmaestro & Chraa. Det har mina döttrar, sett till,l!

Så det blir musik, musik!

Dessutom kommer vi säkert att göra utflykter i omgivningarna och bla. se hällristningar, nere vid Nämnforsen.
Vi kommer att tälta så jag håller tummarna för att solen :-) ska visa sig riktigt mycket.
Ja, på oss alla Sverige runt!

(När jag var på en utställning i Avesta för ett tag sedan, fanns det många olika sorts glasföremål. Den här fantastiska gitarren med alla härliga färger, tog jag utan blixt. Det ser ut som den svävar  framför tegelväggen. Vackert tycker jag!

Kram på er alla goa vänner och ha det gott!

(Ps Det är en vän till mej som lägger ut  det här inlägget. Ds)

Här hittar du fler 365 bidrag
Nr 141 Hänger på väggen.

Kommentarer:

1 Ninni:

Då hoppas jag att du har det riktigt bra och att solen skiner på dig!



Mmmm vilken härlig bild..kramen

2 Anna svävar in..:

Jaaadå...så pass härligt du ska ha det..önskar dig allt gott..sjung dansa och le..



Så kanske vi får en rapport sedan..jag väntar så tålmodigt Lissen.

3 Kerstin:

Jag hoppas verkligen att du får vackert väder, fantastisk musik och många fina minnen med dig från helgen. :)

Ha en riktigt fin helg.

4 Lena:

KUL !!!!!!!!!!!!

Hur gick tältningen ;)??

Kramizzzz

5 InneoUte-Malin:

Hoppas att du har det härligt på festiven. Timbuktu är en favorit för en skåning som jag. Älskar konserter - men det blir inte så mycket av det nuförtiden. Imorgon åker jag och maken dock till Göteborg för U2. SÅ KUL!



Fantastisk gitarr du visar! :-)



Kram Malin

6 Beate:

Du har det nog säkert jättebra på Urkult!!! (Fick faktiskt leta fram på Eniro var någonstans Näsåker ligger... mmmmhhh).

Du dokumenterar väl ditt "äventyr" - hovfotograf som du är!!!

PS. Hörde från en "amatörfotograf" som plåtade en konsert att gruppen faktiskt ville ha hennes bilder för publicering... mot betalning så klart :-) DS

7 Proforma:

Kommer ihåg att du var där förra året! Hoppas det blir lika roligt denna gången med många musikupplevelser och hoppas att vädret blir fint. Sova i tält är ingen höjdare när det regnar!

Ha det gott, Lissen!

Kramar



Ps. Fantastisk bild på gitarren!

8 House of Jammi - blogg och webshop:

Vilken cool gitarr. Ha så kul på festivalen!

9 Anna:

Urtrist..när inte Lissen är hemma :) men jag överlever kanske..men bara kanske..

10 SOFFIE:

cool bild

å ha det nu jättehärligt,

må så gott å ha det superroligt

11 Ragnvi:

Tjena! Håller tummar, tassar o tår för att solen verkligen skiner på dig! Du har ju en egen liten solstråle annars; lille O här nedan!

Kramen!

Ragnvi

Kommentera här: