Tisdagstema - Värme


Överallt inne staden har stora tält rests upp.
Musik hörs i varje hörn
Hela staden är laddad för fest!
Gatufesten är här igen, i Sundsvall.



Går man in i ett tält av dom många tält som finns, möts man av något coverband.
Spelglädje och energi och publiken är med på noterna och klappar takten.





Att grabbarna hade kilt, såg nog vi tjejer direkt.
Måste vara skönt en sådan här varm sommarkväll.
Dessutom är det ju lite läckert, eller hur!

Ska nu strax susa ner på cyklen, ikväll igen och träffa ett tjejgäng.
Känns som om jag är utomlands, +28 och klockan är snart 18.00.
En gudomlig värme, ger så skön sommarkänsla!

Att jag börjar jobba 7.00, tänker jag glömma en stund!
Man är väl ung  (hmm till sinnet i allafall,l!)

Titta in på  tre i veckan  och se andra deltagares värme!






Kommentarer:

1 Anna susar in:

Kilt..mmm det är lite läckert Lissen du vet väl vad som sägs..mmm det vet du..



Vad härligt med sådan fest i staden..jag var en gång i Carlshamn på musikfestival..jag kan tänka mig att det är en liknadan härlig känsla här hos dig..



Ja men du dansa o le..glöm det där jobbet..:)

2 Malin:

Tack så mycket du oxå. Hur mår du då? =) <3

3 Anna:

Härliga bilder och folkfest :)



Dansa och le!



Kram Anna

4 Lena:

Åhhhhhhh gatufesten, så länge sedan jag var där. Kommer du ihåg Lissen, grabbarna var med och min lille E. tyckte det var gräsligt högt ljud !!!!!

Ja den ungdomen.

5 @nemonen:

Härligt somriga bilder. Visst är det kul med kilt:-)

6 InneoUte-Malin:

Så grymt härligt med varma sommarkvällar och folkfest på gator och torg. Kontinentalt och härligt. :-)

7 Kerstin:

Härlig tolkning, Lissen. Det måste vara en höjdare att spela i kilt såna här dagar. :) Visst är det härligt med alla gatufester och festivaler. Det är sommar det.

Har jag berättat att jag har sett filmen med Richard Gere nu? Den var helt fantastisk. Men så är jag ju lite svag för honom också. ;)

Tack för filmtipset.

8 Camilla:

Ja, värmen får en att tro att man befinner sig utomlands. Kul med festival och killar i kilt!

Ha det bra

Kram

9 Beate:

Börjar bli riktigt avis på Norrlandsporten. Sedan Stockholm Water Festival, som gick i graven för många år sedan har huvudstaden ingenting att erbjuda som liknar er gatufest.

Njut av både värmen, ölen, musiken och stämningen!!!

10 Proforma - Irene:

Ja, visst känns det som man är söderöver med tanke på värmen och känslan förstärks förstås av fest i staden. Vi har ju vårat kalas i Göteborg i augusti men numera skippar vi det. Känns inte lika roligt längre. Men visst lever man upp lite och då är det lätt att glömma morgondagens arbete. Men vår ålder är ju ingenting, Lissen... vi har ju varit med förr...

Ha det så jättekul!

Kram

11 foto CHIP:

Härligt med feststämning i värmen i stan :)

12 Amanda:

Fina foton och vilken tur med vädret. Det är så lättsamt när det är varmt. /Amanda

13 Carina:

Så roligt ni ungdomar verka ha där uppe nu ;)

Du kan väl ta en runda till studntkårens tält och kolla läget på min lilla donna ;))

14 Pialotta:

Underbara bilder och festa du på när det finns en festival i din stad.. här börjar våra Kristianstadsdagar på fredag och håller på tills den 11 Juli.. samma här fart o fläkt i varje hörn av staden.. coverband och proffs.. Det är då jag ska kolla in Ledin bl.a:-)

Ha de gött/Pialotta

15 Carina - inspirera:

Sköna varma bilder!

Sommar och värme är härligt!

Kramen.

16 mimmi:

härliga bilder:) men nu kommer ju den stora frågan automatiskt vad har de under kilten?

Jag misstänker ...inget speciellt.....

Va mysigt med sådana tillställningar:)

ha en försatt bra dag i värmen:)

kram

Kommentera här: