Nr 93 Mönster




,Foto av Lissen

Ofta när jag tittar
på det som finns som en självklarhet i naturen, så blir jag fascinerad över det vackra.  Sirliga nyanser av grönt. Dessutom snillrika mönster som sammanfogas till en harmoni. Färger som alltid tycks passa ihop, som det gör i naturen.

Visst är det också fantastiskt med vår Allemansrätt här i Sverige som gör det möjligt för alla att ta en promenad i skogen. Man kan grilla med varsamhet, tälta om man vill vakna upp mitt i naturen. Eller bara sätta sig på stubben, helst med lite medhavd fika.

Leve Allemansrätten!

Tror jag tycker
det lite extra nu när jag bor i lägenhet och inte har någon gräsplätt att sätta ner mina fötter i och en balkong i skugga. Dessutom är det en frihetskänsla att vi har den möjligheten i vårt land.

Idag känner jag i allafall frihetskänslan!
 Jag ska åka ut med båt till en skärgårdsö för 50 års firande.
Trummor och trumpeter, hurra hurra.
En skärgårdsbuffe av berömt slag kommer att spisas, mm längtar redan.
Ska sova över i en liten sjöbod, kanske  få höra vattnet klucka lite mjukt.
Dessutom....... solen skiner från en BLÅ himmel!!!!!!
Kan inte bli bättre.

Fler 365-bloggare hos Akson.

Ha en riktigt skön Pingst!

Kommentarer:

1 Bruno Beige:

Din bild på ormbunken gillar jag. Sammanhållen färgskala och intressant vinkel. En jättefin bild.

2 Mia:

Jag önskar även dig en härlig pingst! Som vanligt så är du duktig med din kamera... Läckra bilder!

3 Anna:

Mmmmm Lissen..allemanrätten är guld och gröna skogar den...vacker bild sådant mästerverk av naturen och av henne bakom linsen..Men en sådan otroligt härlig dag för en tur på sjön..och buffé oxå..lyckliga du..kan ju bara inte bli bättre..ha det..ja det blir ju inte svårt alls..känn min närvaro Lissen för jag är strax bakom dig..alltid..:)

4 Kerstin:

Åh, vilken härlig dag du har framför dig. Och vilken vacker tolkning på temat. Jättefin bild.

Ha en riktigt skön helg, Lissen och må vattnets kluckande ge dig en god natts sömn. :)

5 FURNISH.etc:

Hej! Vad kul att du hade hittat till min blogg och att du gillade sängbords-tipset! Det är ju så enkelt :)



Vilken härlig blogg du har, gillar detta foto skarpt!

6 Inger Maryissa:

Ja, naturens mönster är helt otroliga och fascinerande.

Fantastiskt foto på ormbunken.

Och de är ju så mysiga hur de rullar upp sig..



Och ja vår allemansrätt här i Sverige är toppen,

då det möjligjör att man kan promenera omkring fritt och njuta av vår underbara natur och även grilla och tälta.



Ha en fin dag i skärgårds ön dit ni åker för 50 års firande.

Låter jätte härligt det du beskriver.

Kram

7 mimmi:

Allt detta som du beskriver nu . har jag märket mer och mer av sedan jag började att fota .. man har upptäckt allt det vackra i naturen på ett helt annat sätt nu och det är så underbart att gå ut på promenader nu och bara titta på allt det fina som vi har runt oss:)

ha en fin lördagskväll

kram:)

8 Beate:

En underbar bild. Du fångade verkligen "vår-grönan".

Hoppas du har riktigt roligt på kalaset. Här det också blå himmel och riktigt varmt, Yiiippphhhiiee

9 anki:

ja den svenska naturen är otroligt vacker! Vi vet inte hur fin natur och luft vi egentligen har.. :-) och allemansrätten, tror vi är rätt så ensam om den... :-)



åh låter underbart med 50 års fest i det här vädret och sova i sjöbod,,,,,,,,,,underbart.. :-)



ha en skön kväll i goda vänners lag..

10 Malin:

Ännu en bild som jag gärna hade ramat in o hängt upp på väggen!!!

11 Ulrica:

Vilken ljuvlig bild... och så fick jag fnissa lite då jag har lagt upp samma växt men lite tidigare i utvecklingsstadiet bara :)

12 Proforma - Irene:

Underbar bild och så kan jag tycka om ormbunkar på bild! Men i trädgård... usch och fy... sprider sig så fruktansvärt.

Förstår att du uppskattar att komma ut i naturen. För mig blir det ut i trädgården. Men visst ska vi vara tacksamma för allemansrätten, ganska unikt, har jag för mig.

Älskar denna tiden på året med alla dofter, blommor och grönt. Är det sedan varmt och härligt som nu så kan det inte bli bättre. Tur har du med vädret på båtfärden idag också, hoppas det är en trevlig fest!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram

13 karola:

-otroligt vacker bild Lissen! Härligt gröna nyanser, säljer du dina bilder någonstans? ... dom borde bli vackra kort eller posters att köpa....visst är det underbart med naturen och växtligenheten och ja, trädgård är mysigt men toppen med parker och grönområden och allemansrätten man kan utnyttja! Jag tror det kommer att kännas konstigt och betongigt att komma till La igen...men jag kommer att njuuuta av stranden och havet och horisonten, Nu är det bara 10 dgr kvar till vår resa startar :)

hoppas din helg blir superbra, det lät ju som att förutsättningarna finns!

kram

14 annelimittiruschen:

Ja den här dagen var en fullpott!! Vacker bild, mycket vacker!!!

15 InneoUte-Malin:

Hoppas att din dag var lika bra som den lät på förhand. Kalas på skärgårdsö i strålande väder låter härligt!



Fantastisk bild. Den ser nästan genomskinlig ut. :-)

16 elena cn:

Det är ju så coooolt med dessa underbara former, färger och mönster som naturen bjuder oss på. Jag har varit på jakt efter just såna där skruvade blad, som är på väg att slå ut. Har tyvärr inte hittat några i år:(



Hoppas att du hade det riktigt härligt igår!! Din beskrivning får mig att tänka på min Möjavecka i juli. Kluckande vatten, solnegång vid en brygga och en massa god mat tillsammans med goa vänner.



Nästa vecka ska vi på 50-års firande på självaste nationaldagen! Det blir grillat i trädgården och fotbollsmatch på kvällen:)



Hoppas att du blev lite firad idag på morsdag! Min lilla köpte fina ljus till mig:)

Kram på dig!!

17 Anna:

Och var är Lissen...du har väl inte fastnat på nån skärgårdsö..näääe så får det inte vara..haaallååå Lissen var är du?

18 @nemonen:

Ormbunkar är så vackra i sitt mönster. Som snöflingor.

Kommentera här: