Liten........

Hon följde mej med blicken och log sitt sötaste leenden.
Charmade mej totalt, den lilla flickan i Thailand, som satt i sin mormors trygga knä.



En liten skrutt, som betyder väldigt mycket för mej, är mitt lilla barnbarn lilla O
På en kort tid har den lilla babypojken, plötsligt blivit en liten grabb, som bubblar av skratt och prat.

Visserligen förstår jag inte allt han säger, men vad gör väl det?

Behöver bara titta in i dom där barnaögonen, så känns vi nära varandra.





Snart ska jag få se mitt nya barnbarn, en liten prinsessa som föddes den 17/3.
Hon bor i Göteborg och jag i Sundsvall, så jag längtar väldigt mycket att få se henne.

Vart enda litet barn, behöver någon som bryr sig med både kärlek och omsorg.
Stöd därför UNICEFs kampanj För varenda unge, kampanjen pågår under april.

Det finns många sätt att stödja insamlingen - t ex köpa UNICEF-nålen, handla i Gåvoshopen (där du exv för bara 40 kr bidrar till 28 doser poliovaccin), bli Världsförälder eller enkelt skänka 50 kr via SMS. Allt stort börjar med något litet. Var med i kampen för varenda unge.

Ett snabbt sätt är att sms:a KÄMPA LITENSTOR till 72 900 - då skänker du 50 kr.
Klart att man vill stödja insamlingen, gör det du också!

Ett väldigt bra initativ av Helena, som har fotoutamaningen,  FOTOTRISS, där veckans tema är,  liten, (för UNICEF)


Kommentarer:

1 Carina:

Underbara bilder!

2 Maria G:

Fina och härliga bilder!

Ha en fin söndag!

/Maria

3 Kerstin:

Fina bilder på din guldklimp. Tänk vad fort de växer och vad mycket som händer i deras liv nu. Mycket att utforska och lära sig.

De där ögonen skulle jag smälta för, jag med.

Ha en fin söndag, Lissen.

Kram

4 Helena Kulle:

Vilka underbara bilder, han är för söt, din lilla O, och så fint du skriver.

Hoppas du får en mysig söndag.

KRAM

5 Jah Hollis:

Fina bilder som visar din känsla för motivet.

6 Jah Hollis:

Eller motiven kanske man ska säga så att det inte blir några missförstånd. ;-)

7 Mia:

Härliga ögonbilder av små människor. Närbilder ger känslor av närhet och engagemang!

8 Anna ..tassar in:

Mmmm du den blicken kan få oss alla att smälta...och jag förstår precis din kärlek till honom..mmmmm du nu hoppas och tror jag att den lilla prinsessan ska bli stark o frisk..vilken jobbig tid det måste ha varit..



,,♪.. ♣ ♫ psst jag sjunger lite här med..och sänder en varm kram på din dag..



9 Eva-Lenas Photo:

Kan bara instämma, underbara bilder på din lilla O och en blick säger många gånger mer än ord :)



Önskar dig en fantastisk söndag//Kram E-L

10 Carina:

Underbara foton....du kan verkligen fånga ögonblicken.



Grattis och Kram

:)

11 Karolina:

Fina bilder!

12 Karin:

Helt ljuvliga bilder alla tre.

13 cat:

Fantastiskt vackra bilder alla tre :)

14 Camilla-Bilder Av Livets Lust:

Fantastiska och underbara foton alla tre...

Ungar e helt fantastiska och du är otroligt duktig på att fota!

15 Morten Pedersen:

Flotte bilder av småtroll.

16 Danne (@dcarlbom):

Vilka underbara bilder.

Blicken i den första bilden går inte av för hackor.



Mycket läckert!

17 Photos by Storm:

Jättefina bilder och jag förstår att du smälter när du är med ditt barnbarn. Grattis till tvåan också(tror att jag sagt det förut)/Lis

18 Monkan:

Jättefina porträtt, perfekta bilder på temat.

19 anki:

Underbara porträtt bilder på barnen :)



ja det är synd om många barn, helt klart.



ha en fin kväll

20 Beate:

Jag förstår att du fascineras av barnens ögon. Och lilla O:s "gluggar" är ju bara så himla intensiva och vackra. Undrar om prinsessans ögon är lika fina.

21 Turid:

For noen vakre barnebilder, der blikket er fanget så godt. Og pent med sort/hvitt farge i disse bildene. En riktig god uke ønsker jeg deg. Turid

22 Daniela:

Vilka fantastiska foton, och vilka ögon han har lilla O :)

23 Ninna:

Otroligt fina porträttfoton - mycket uttrycksfulla:)

24 Jill:

Vilka härliga bilder, och vilken underbart inlägg. Unicef gör väldigt mycket bra och är värda allt stöd.



Ha det fint!

25 Lena:

Jätte fina bilder, på en Liten pojke...Gillar det svart/vita ;)

26 Charlotta:

Jättehärliga porträtt som passar perfekt till veckans tema.

27 The one and only Nettan:

Underbara bilder. Vilka genomträngande blickar. Snyggt i svartvitt.

28 Proforma - Irene:

Gillar det svartvita temat! Lilla O är ju bara för söt, vilka ögon! Ja, dom växer snabbt, de första åren händer ju så mycket med ett barns utveckling. Mitt barnbarn är snart 5 månader, inte klokt så fort det går! Förstår att du längtar att se det nya barnbarnet! När åker du ner hit?

Kram kram

29 Annas Photoblogg:

Men åh vilka fina bilder på ungarna, härlig ton i bilden.

Ha en bra dag// Anna

30 Beppan:

Så ljuvliga bilder alla tre!! Svartvitt är ngt speciellt dessutom!!

31 Nilla:

Fantastiska foton alla tre.

32 Anna:

Sköna svartvita konverteringar. Fint!

Kommentera här: