Det lilla skåpet





Ett litet skåp som jag har haft i många år, har nyss målats om med ny vitfärg inuti, på utsidan har jag bara målat med en tunn färg så att träet lyser igenom. Spegeln som satt på dörren är borttagen och ett glas ska sättas dit.



Medan jag funderar på vilken vägg det ska sättas, så får det stå på golvet.
På kvällen så tänder jag ljuset som står på det.
Blir då belyst, på det vackraste sätt jag vet.

Det är det bästa med kvällarna nu, att man kan tända en massa ljus och mysa, eller hur.



Fast jag har bott i min lägenhet i flera månader, har ännu inga taklampor satts upp. Dels beror det på att den förra lägenhetsinnehaveren plockade bort allt elektriskt, så det bara hänger små tåtar i taket. Dessutom är det först nu som det börjar bli lite för mörkt i hallen och köket.

Men hjälpen är nära, har ringt en fackman, så snart sitter lite lampor uppe i lägenheten.

FABRIKEN, är temat belysning

Kommentarer:

1 Karoleen:

Vackert litet skåp och vackra detaljer ovanpå.

2 Rantamor-På Näthinnan:

Men d har du gjort bra, vilket snyggt litet skåp, kommer nog att pryda ditt rum.

Snygg tapet med passar till skåpets blyga framtoning.

Och så vackert med ljusen.

Snyggt till temat.



Ha d gott.

3 Carina - inspirera:

Vackert...

Ha en underbar tisdag.

Kramen.

4 Lilith:

Vilket jättefint skåp du har! Och så fint med det tända ljuset ovanpå. Nu är verkligen bästa tiden att plocka fram ljus och lyktor och ha det riktigt mysigt!

Ha en fin tisdag!

5 Lantliv etc.:

Hej,



Tack för att du tittade förbi&rara ord: hos mig :)



Det ser också mysigt ut hos dig, vilken fina bilder.



Kramar*Marion

6 Pialotta:

Riktigt vackert gammalt skåp som du har satt din prägel på så fint.. glasen piffar upp och belyser:) Riktigt trevligt.. skulle själv vilja haft det i mina ägor:) Lissen lilla lissen tooooo meeee;)

7 ormbunke:

Vad stilrent och fint med det vita.Speciellt med de vita blommorna i fina vaser.Och inte minst ljusstaken med sin fina glasprismor. Ha de gott. Anita

8 Jill:

Vilet vackert skåp! Så fint att det är så tunn färg, så att träet lyser igenom. Och så vackra ting du samlat på skåpet.



Ha det gott!

9 Cecilia Artista:

Vackra vaser och läckert gammalt skåp som du målat så fint!

10 Lena Rollmar:

Oh så vackert! Jag måste ut på loppisar i helgen efter din inspiration.

Nice!



Tack för alla dina kommentaren på min blogg! Kram

11 Maria:

Oj så vackert skåp. väldigt stilrent:)/Maria

12 Anna ..:

Men himmel så gulligt..lite shabby chic då när trä lyser igenom..mmm du har en skön stil tjejen..

13 SOFFIE:

å va fint ditt skåp är ,

ha en goo onsdag imorrn

14 Malin:

Jättefint litet skåp!!

15 Beate:

Snacka om "shabby chic" i perfektion! Helt suveränt snyggt Lissen. Är verkligen stolt över dig:-)



PS. Som du förstår håller jag inte med dig om "belysningen" = korta kvällar = snart vinter;-) DS

16 Morten Pedersen:

Det er flott å se slike gamle skap.

17 Ingalill:

Så vackert dekorerat :)

18 Anonym:

Stilfullt o tjusigt! Ja, visst är det mysigt nu med tända ljus!!

19 Goldiesmatte:

Mmmm...din smak är så besäkltad med min inser jag....har du börjat shabba hyllan du fynda :)

Kommentera här: