Nära, nära varandra....


På varje gren satt hela släkten av fåglarna, på väg till en annan del av Sundsvall.



Strax, så flyger dom iväg!





Klara färdiga gååååååååååååååå!

Hos FOTOTRISS, hittar du fler bidrag


(När jag gick promenaden med lilla O (mitt barnbarn 2 1/2 år), så tittar han på fåglarna länge, säger sedan spontant: Fåglar sitter trångt! Japp det har han rätt i grabben. Sedan gick vi vår väg från den kvittrande skaran småfåglar, som strax lyfte sina vingar till hälsning (hmm, där såg jag kanske lite fel. *ler*.)

Kommentarer:

1 Anna ..dansar in:

Oj ja dessa små färgstarka fåglar..är ju så tjusiga som man bara kan bli..liksom sminkade och klara..



Härligt och perfekt till temat..

2 soffie:

wow va sidensvansar,de är så fina å de visslar så roligt,

Kolla in min dotters fina bilder hon visar hos mej idag,

Kram

3 Ninni:

Ohh du har också sidensvansar på bild, men du lyckades fånga en närbild du!



Såå vackra och härligt läte. Hihi fåglarna sitter trångt..Barn är härliga.



Ha en fin dag.kramen

4 Princexswe:

Jättefina bilder i din triss. Så många på en gång.

5 Jah Hollis:

Snygg tolkning av temat denna vecka. Jag såg själv en gigantiskt flock gäss som betade på en åker utanför Malmö när jag åkte till jobbet häromdagen. De kunde räknas i tusental, tror jag.

6 Eva-Lena:

Här har du lyckas fånga flocken när den är samlad, och han är kvicktänkt lilla O :D Väldigt vackra är dom också!



Ha en riktigt skön söndag/Kram E-L

7 Pialotta:

Underbara bilder på fåglarna.. så nära och så många.. de där de flyger när man minst anar;-)

Kramiz

8 Lasseivomma:

Dom där fåglarna är väl bland de vackraste vi har, och när det sedan kommer en hel flock....wow.

9 Mia:

Ljuvliga pippi-bilder!

10 Marie Carpe Diem:

Och alla på en gång kan jag tänka mig. De är så ofattbart synkade fåglarna :-)

11 Barbro S:

Härlig triss, vackra fåglar i både färgteckning och läte.

12 cat:

Riktiga små charmtroll de där fåglarna:) Jättefina foton på dem.

13 Camilla-Bilder Av Livets Lust:

Underbar triss du bjuder på och så bra närbilder du har fått på sidensvansarna....

14 mimmi:

Så fina bilder du fick på alla de sidensvansar:) Här har de nu försvunnit .. tror jag ..men de var här ovanligt länge denna gång:) jätte fin triss :)

Ps jag har mina teman på min gamla blogg :)

kram

15 InneoUte-Tomas:

Jättefina bilder! Speciellt de två understa, så snyggt med den vita bakgrunden.

16 @nemonen:

Ja de kommer i horder och rensar ett träd på bär blixtsnabbt men vackra är de.

17 Mikabella:

Vad vackert fångat. Konstnärligt!

18 Kjell E:

Fina fågelbilder.

De skulle nog snart flyga ändå.

Det kallas för att måla med sanningen.

Vi har inte sett några Sidensvansar ännu och Björktrastarna har ätit upp Rönnbären.

19 veronica-ifokus:

Jättebra tolkning!!! Och tokfina bilder! =)

20 Pia:

Åh, du lyckades hitta Sidensvans-konventet!! Jag undrade just var de skulle hålla sitt årsmöte i år! ;o)

21 Anni:

Och tänk vilket liv de för dessutom! Hittills har de inte varit hos mig, de brukar komma och äta upp mina snöbär... Fin triss!

22 Jill:

Wow så läckert! Snacka om släktträff.



Hoppas du har haft en riktigt fin helg Lissen. Och ja...det blev en liten prinsessbakelse på Ikea i torsdags. :-)



Må gott!

23 Beate:

Vilken tolkning. Närbilderna är ju hur bra som helst. Tack och lov att jag läste Pias kommentar innan jag frågade vilken "sort" det. Har slrig sett den fågeln förut.

24 Inger Maryissa:

Oj...vilka fina foton och så fint du gjort med dem.

och så många av de söta fåglarna.

Kram



25 Proforma:

Oj, vad fåglar! Visst är det sidensvansar, dom är jättevackra! Rena rama släktkalaset! Så fint du gjort med bilderna.

Kram Irene

26 Kerstin:

Oj så många på ett och samma ställe. Sidensvansar måste väl var vår vackraste fågel, tänk att få se så många. Och vilken klurig liten kille du hade med dig. :)

Jättefin triss, Lissen.

27 Erik "Semlan":

Oj, här var det många småfåglar. Vackra är de! Gillar första fotot mest i denna fågeltriss.

28 Maria:

ÄÄÄÄlskar Sidensvans!

29 Karin:

Väldigt fina bilder du har tagit av sidensvansarna!

Och så kloka ord av ditt lilla barnbarn.

30 Irrhönan:

Sidensvansar, det är nånting speciellt vackert över dem.

Kommentera här: