Den gyllene timmen ................




Gyllene sol och honungsgula fält.
När verkligheten är vackrare än man kan tro.
Och jag faller andlöst och vill fånga varje sekund.

Av den gyllene timmen.


Den senaste tiden har det blivit många långa promenader med ryggsäck i trakterna där jag bor. För i september ska jag vandra 25 mil i Portugal och Spanien och jag tränar för att kunna orka det, främst att bära ryggsäcken. Det går bättre och bättre.

Jag bor i en rätt stor stad, Sundsvall. Men uppe i Huli, dit vi gick den här gången, känns det som att komma på landet och det är så fint här. Alldeles vid Hulitjärnen, går en gammal landsväg en liten bit. Vägen kantas av gyllene kornfält och blommor. Och på mittbilden, syns lite av Åsa, henne ska jag vandra dom 25 milen med (och hennes syster).

Dagens fototriss tema - Så här ser det ut där jag är idag

Kommentarer:

1 cat:

En mycket fin triss med härligt rofyllda bilder.

När du är i Portugal så kan jag tipsa dig om en god ost som heter São Jorge. Om den finns någonstans så missa inte att smaka :)

2 Morten Pedersen:

Herlig med sommer.

3 Åke:

Härliga motiv, ser fram emot att se bilder från de 25 milen...

4 LEna Norgren:

Underbara toner i dina bilder och vilket äventyr du har framför dej!!!!!

5 Nilla:

Underbara bilder! Fint, gyllene, ljus i dem. Ha det bra.

6 Tinefis:

Underbart!

Toppen bilden är nog min favorit.

kram

7 Barnens Hjältar:

Åh vad läckra bilder! Man blir aldrig besviken när man kikar in här :-)

8 judotter:

Härliga sensommartidighöst toner.

Lycka till med långpromenaden!

9 Carina:

Träna, träna och få råg i ryggen...du gör verkligen en härlig resa :)

10 Ninni:

Va härligt det låter=)



Vilken superkondis du kommer att ha när ni är klara med den vandringen..kram

11 miss_cat:

Vilka härliga bilder! Fin triss:)

12 The one and only Nettan:

Underbar triss. Första bilden är så fin. Hoppas ni får en trevlig vandring sedan

13 Magnus:

Vilken härlig triss, underbara färger.

14 Monika:

Härligt! Du gör så mycket roligt och lustfyllt. Jag avundas din förmåga att ta vara på livet och dess godbitar. Har du sett att Pia-Karin Hellsing kommer på Scen Sundsvalls medlemsmöte den 30 augusti och berättar om sin pilgrimsvandring?



Allt gott// Monika

15 Johanna S:

Härliga bilder - så du ska vandra - Santiagoleden kanske? Ska bli så kul att se bilder från det :)

16 Jah Hollis:

Vackra trissbilder.

Lycka till med vandrandet.

17 Anna ....tassar in..:

Himmel 25 mil..oj..det var det värsta..så galet härligt det låter..ja nu är fälten mogna och ja det är ju vi med..:)

18 Jenny:

fina foton,gillar färgerna och känslan! tistlarna blev jättefina!

19 Per-Anders:

Jättefina bilder. Den översta är helskön!

20 Gärdsmygen:

Då får du ha riktigt lycka till på vandringen!

Gillar första bilden mycket!

21 Beate:

Om du får möta lika underbar natur i Spanien och Portugal som på din hemmaplan så kommer du nog att flyga fram därnere. 37 kilometer är ju den längsta etappen så stå i tjejen... rejält!!!

Ska bli så himla roligt att följa dig på den vandringen!!!

22 Lena Rollmar:

Strålande tolkning! Vackra bilder!

23 Yvonne:

En sån vacker sensommartriss!

24 Ninni/fotografia:

Vilka härliga bilder! Den första är så ljuvlig...urläckra färger!

Tyvärr har jag aldrig varit längre norrut i Portugal än strax norr om Lissabon. Men någon gång ska det bli av.

Det blir säkert en fin upplevelse att gå pilgrimsleden. Jag ser fram mot bilderna :)

Jag ser att du fått tips om portugisisk ost. Just den har jag inte testat men det finns otroligt många goda ostar, både av ko, get och fårmjölk.

Må så gott!

25 soffie:

mmm va vackra bilder så rofyllt!kramen

26 Jan Helleberg:

Underbara bilder, härliga färger. Fin triss. :)

27 anemonen:

Det är viktigt med träning på hemmaplan innan. Det är så rofyllt och avkopplande att promenera. Den bästa motionen som finns. Förr fotvandrade jag mycket i ur och skur och det var härligt. Numera blir det kortare men flera promenader. Ha en fin vecka.

28 Monkan:

Ja det var härlig natur ni har där så nära stan. Den sista bilden är min favorit.

29 Lena A:

Vackra bilder med mustiga färger. Så häftigt att genomföra ett sånt äventyr det ändå måste vara att vandra 25 mil i Portugal o Spanien. Lycka till med det.

30 SigridfraEnget:

Nyyydelige triss-bilder. Elsker det første!

31 Laila:

S[ vackert...

32 irkirk:

Vackra bilder, ni får nog en härlig promenad

Kommentera här: