I ett fönster, stod en vissen pelargon




Allt såg igenstängt ut, i det gamla huset.
Som om tiden hade stannat.
Men någon som tycker om blommor, måste ha vattnat pelargonerna i fönstret?



En känsla av att våren kommer att komma och då kommer fönstren slås upp.
Den rutiga gardinen kommer att blåsa sakta av vinden från ängarna

Det var en känsla jag fick när jag gick förbi det gamla huset

Temat på FOTOTRISS,  är stängd.

Huset finns uppe på Norra bergets friluftområde i Sundsvall. Bilderna tog jag igår på eftermiddagen.

Kommentarer:

1 Barnens Hjältar:

Vacker tolkning!!

2 Jenny - Anam Cara:

Vad lustigt, just det där fönstret fotade jag i somras. :-) Klockrent tema!

3 Bildgatan:

Vilka sköna bilder med de gamla stängda fönstren och som du skriver så ser de ändå så levande ut trots stängdheten och det gamla.

4 Miklos:

En fin tolkning på temat, det såg väldigt instängt och bortglömt ut bakom dom stängda fönstren. Tack för titten hos mig :)

5 Birgitta:

Så fina bilder på ngt som verkligen gör sig bättre på bild än i verkligheten :)

6 Gunsside:

Så nydelig innlegg, bra bilder og nydelig tekst ;)

7 cat:

En vacker men lite vemodig triss. Jag hoppas att det verkligen kommer dit någon på våren och öppnar fönsterna.

8 Anna ..susar in..:

En hel novell Lissen jag bara njuter av dina funderingar..det är så härligt att se att du liksom jag just fantiserar kring bilderna. Ibland fantiserar jag på plats..och ibland när jag får upp dem i datorn.



Jepp snart fladdrar gardinerna när vi tar in sommaren som jag brukar skriva i sommarhusloggboken..



I den loggboken skriver jag händelser som..typ så här..



23 April: Sol och vackert väder hela 17 grader i skuggan, idag har vi tagit in sommaren, vädrat ur och skurat golv .. lagt i bryggan och oljat trallarna. Oj snart är vi där :)

9 Gärdsmygen:

Gamla stängda fönster som kanske inte varit öppna på väldigt länge. Vackra bilder och jag gillar att du valt att visa en del av fönstren, en del av helheten.

10 Camilla Olsson:

Vilka härliga fönster. Älskar den krackelerade färgen.

11 Camilla - Bilder Av Livets Lust:

Underbar tolkning och så underbara bilder!

12 Anneli:

tycker det ser ut som att det är tillräckligt ompysslat för att tro att någon längtar dit för att öppna upp om några månader. Känner på mig att det är hemtrevligt där inne :)

13 Nett:

Underbar triss, jag fullkomligt älskar de gamla fönsterna :)

14 Anni:

Tänker på det ibland när jag passerar några till synes tomma hus i min närhet - det bor kanske någon där inne, någon som sällan får besök, men vattnar sina pelargoner...

15 Pialotta:

Undras tro vem som bor där.. ser riktigt gammalt o så småmysigt ut:) Stängt för tillfället.. Ha de.. fina foton som alltid.. Kramiz

16 Anette:

Åh, så vakkert...En triss som traff meg rett i hjertet :)

17 Elvira:

Vilka fina bilder och vacker text.

18 Erik "Semlan":

Så vackert! En fin triss. Längtar själv till när våren kommer och fönster kan slås upp...

19 LEna Norgren:

Härliga gamla fönster som kanske stängt av tiden....

20 Helena Kulle:

Wow, vilka vackra bilder, gillar gamla och slitna, väcker många tankar och känslor..

KRAM

21 Hasse A Norge:

Morrn.



Jättfin triss-svit.

Jag gillar att du fick fram det "gamla".



Ha de bra.



Hasse A

22 Rantamor:

Dom pelargonerna blir det nog liv i till sommaren, dom vilar bara.

Och den rutiga gardinen ser ut som att vara sydd av kökshandukar....snyggt till det gamla fönstret.

En helt underbar tolkning av trissen.

Härligt.

23 Beate:

Ja vad ska jag säga: helt underbara bilder och texten till - ja du är en mästare på den kombon Lissen!!!

24 emma:

härliga nötta bilder :-) snyggt

25 Chris:

Den nedersta bilden tilltalade mig mest. Kan inte förklara varför

26 Kerstin:

De här bilderna från gamla hus är jag otroligt svag för. Fantasin sätts i rörelse och man kan inte låta bli att undra vad huset har för historia.

Jättefin triss, Lissen.

Kram

27 Kerstin:

De här bilderna från gamla hus är jag otroligt svag för. Fantasin sätts i rörelse och man kan inte låta bli att undra vad huset har för historia.

Jättefin triss, Lissen.

Kram

28 Louise:

Åh, underbart. Jag älskar bilder på gamla hus.

29 Jah Hollis:

Ett mysterium att forska vidare i kanske. Snygga trissbilder.

Kommentera här: