Time, is always on my mind...............




En låga så mjuk,
får tiden att stillna

Drömmar  vävs
i just denna stund




Ville inte ställa undan zinklådan som under adventstid fick vara adventsljusstake.
Plockade undan tre av ljusen och gick runt i lägenheten för att leta upp något alternativ, att fylla den
Två porslinsfigurer, som mina flickor hade när dom var små, fick göra sällskap med ett ljus och lite mossa.

Nu får dom här två ladisarna stå där på bordet med det tända ljuset, som mitt sällskap, när jag sitter där vid bordet och fikar.

En skön söndag önskar jag dej, med tid att göra allt eller ingenting!

FABRIKEN, visas söndagsbilder.

FOTOTRISS, är temat - tid

Kommentarer:

1 Misswhatsit:

Ett härligt inlägg med vackra foton och ett bra budskap.

Ha en skön söndag!

2 ormbunke:

De pryder sin plats. i tiden efter advent och jul. Anita

3 Anneli - A'la Foto:

Ja, just nu är tid också alltid på min hjärna....och det är otroligt jobbigt! Påfrestande att känna att tiden går ifrån mig och jag har ingen chans att komma ifatt! Jag läste ett inlägg av Cat tror jag hon hette...hon hade en väldigt klok text skriven på sitt bidrag som gjorde mig minst sagt deprimerad! :O( Tyvärr gick det inte kommentera hos henne!



Fina bilder bjuder du på och en fin tolkning!



Ha en underbar söndag!



kram!

4 Annelie:

Det är sånt jag kallar kvalitetstid! Vackert!

5 Elvira:

Fina bilder och fina tankar..



Ha en bra söndag



Elvira

6 Barnens Hjältar:

Jättefint både text och bild :-)

7 Lena Rollmar:

Vackra bilder och fint budskap!

8 enannanhelena:

Jag brukar också ha lite svårt att skiljas från vissa av advent/jul-attributen..:) Gillar dina små porslinsflickor!



Tiden, den tiden... svår att fånga, svår att hålla kvar...



/helena



9 Camilla Olsson:

Den där texturen gillar jag. Har precis börjat greppa detta själv så jag faschineras av allt sådant jag ser. Vart har du hittat den texturen?

10 Gärdsmygen:

Gillar din sista textrad speciellt "Med tid att göra allt eller ingenting." Det är just det som är ledig tid. Ibland kan den faktorn stressa (låter konstigt kanske??) Men ibland kan man bara njuta av just det så som du skriver det!! Härligt!

Förstår att du behöll den lådan framme. Den är fin!

11 cat:

En sådan finstämd triss :)

12 Pysselfarmor:

Den tiden ska man verkligen unna sig....då orkar man mera sedan.

13 Barnens Hjältar:

Jo det är sant, detär en del att hålla reda på :-)

14 Lotten:

Snyggt! Jag glömmer alltid att man kan fortsätta tända ljus även efter jul...

15 milla - andante:

Så vackert du skriver!!! Drömmar som vävs... och under den underbara macrobilden, om att man inte ser det perfekta... I like!!



Fint att använda advetsstaken även efter jul!



Kram

16 Pialotta:

Att vara nära I Tiden är väldigt tänkvärt.. ta vara på den tid vi har på så bra sätt som möjligt.. men alla gånger är det inte så lätt att få Tiden att räcka... som nu för mig, men idag har jag tid att gästa så många som möjligt när jag tog ledigt från uppdrag ;)

Finfina varma bilder på din tid:) Lissen toooo meee. kram

17 carola:

Ljus skänker oss en stund av rogivande tid=)

18 Beate:

Det är bara du som kan få ihop så underbara bilder med text till. Tittade på ettan och tvåan och undrade hur du skulle "forklara" dom i ett tidsperspektiv. Å du lyckades igen - som vanligt!

Härlig triss!!!

19 Annika:

Så fint! Både bilder och ord!

Kram

20 Ninni:

Blev fint tycker jag=)



Ha en sköön söndag, kramen

21 LEna Norgren:

Ja det gäller att njuta av tiden och leva i nuet!!!

22 Ma.links:

Så sött! :)

23 Nett:

En härlig triss på tid. Tiden är så oändligt!

24 Kerstin:

Du kan få till stämning och göra det mysigt du med, Lissen. Jättefina bilder på myset. Sånt behövs i det vinterrusk vi har runtom oss. :)

Ha en fin vecka.

Kram

25 Jah Hollis:

Där kom ju ljusstaken till användning igen och det blev en fin triss.

Kommentera här: