Att känna sig välkommen .....................




När jag stod där utanför dörren.
Försvann den blyghet jag kände, med fingertoppen på ringklockan.
Ingen tvekanskänslan längre.

För ingen kan väl ha duvor i fönstret
om man inte vill, andra väl?

(Egentligen är det i huset mittemot jag går in, men jag måste "fånga" fönstret på bild i huset mittemot. Kameran var ju med som den oftast ju är. Dikter dom kommer sedan, liksom av sig sjäv, orden får eget liv och den känslan ger mej ett flow av glädje. Fastän dagen kan kännas gråtyst och andra saker är ogjorda och pockar på i stumhet, men jag slår till dövörat, när ögonblick av glädje kommer.)

(Och fågeln kanske inte är en duva, men det passade så väl till orden.)

Veckans fönster - Fredlig

Önskar DEJ en fin lördag
& så ses vi kanske senare.

Kommentarer:

1 Mia:

Mmmmm...det går nog inte att känna sig annat än välkommen, när man ser ett så vackert fönster..det skänker just frid och fred...härligt L

2 Maria Westerlund:

Tack för fin kommentar hos mig! På så sätt hittar jag Dig, vilka underbara bilder du har på din blogg! trevlig helg! åland

3 Susanne:

Det var verkligen ett fredligt budskap i form av en duva (jo, jag tror absolut att det är en sådan) på det fina lilla blå fönstret.

4 Jah Hollis:

Det kallas konstnärlig frihet att kalla en fågel duva, även om den nu inte skulle råka vara det. Fin tolkning av veckans fönstertema.

5 Karin A:

Så vackert både i ord och bild! :) Passande bild till det fina fredliga temat. Önskar dig en skön lördag!

Kram Karin

6 SigridfraEnget:

Jo, dom som bor här är nog bara goda och glada :-)

7 Beate:

Wow! Här njuter jag! Vilka bilder!!! Å fredsduvan som lika gärna skulle kunna vara Pegasus är perfekt till temat också.

Bilden är nog tagen i Portugal/Spanien antar jag. Äslkar deras sätt att sätta färg på husen. Tänk om vi kunde anamma lite av det:-)

8 Jill:

Nog tycker jag att vi kan säga att det är en duva.

Helt underbara bilder har du iaf tagit. Jag vill också ha en sånt fönster!! :-)



Önskar dig en riktigt fin fortsatt helg!

9 Anna på vift:

Så underbar text...du är en liten poet..noop ingen bor här utan att vara vänlig..så vänlig som du min goa syster..

10 Malin:

Ha en mysig lördagkväll.



Sv: Jag vet inte om jag tycker det är såå mysigt m halloweenfest...mest lite halvhysteriskt..



Kram

11 elena cn:

Jag tror nog allt att det är en duva:) Färgerna får mig att tänka på Grekland. Vackert!



Tack för dina fina ord kring basketbilden. Visst kände jag mig stolt, stark och målmedveten, till och med lite kaxig:) Det är något som hänt med mig de senaste åren...vet inte vad men jag känner mig starkare och går med huvudet högt på ett annat sätt än förr (beror det på all styrketräning kanske...att jag har lättare att bära mitt huvud hihi).



Ha en fortsatt underbar helg!

12 larans:

En alldeles utomordentligt fin tolkning på temat fredligt...för visst är det en duva!

13 Hanna:

Gillar verkligen den blå fönsterramen och den krackelerade putsen på väggen. I din tolkning är det en fredsduva på gardinen, det är allt som behövs! Mycket vackert.

Ha det gott!

14 diana:

Känns italienskt på något vis.

15 Karin:

Så perfekt lösning till det här temat och ett fint fönster!

16 Elvira Madigan:

Fantastiskt! Älskar broderier!



:)

Kommentera här: