Fönsterglimtar från Porto





Full av intryck, så kom jag hem idag. Från en resa som nog tar sin tid att beskriva alla. Här är en glimt av den första dagen i Porto.

Åh mosiken den är så vacker på husen.
Gillar, gillar!








Många av husen hade en sliten charm och vi fick oss en liten snabb titt, av delar av staden.
Men ivirga som vi var, så ville vi börja vår vandring och tog oss ner till havet.

Vandringsresan Porto - Santigao de Compostela, tog sin början den morgonen, den 9/9-11

Jag kom hem till Sundsvall idag, men har inte landat riktig ännu.
Det tar nog tid att smälta alla intryck, upplevelser och möten med männiksor.
Massor av bilder är tagna, som gör det lättare att minnas allt och som ska bli kul att visa :-)

Tack alla för era fina kommentarer, i veckan ska jag titta runt till goa bloggare!

Fototriss - Fönster

Veckans fönster - Valfritt

Kommentarer:

1 Morten Pedersen:

Så flott at dere har hatt en fin tur og det skal bli interessant å få se flere bilder fra turen.

2 Anna ..:

Meeeen där är du ju..jag kan tro att du är till bredden fylld med upplevelser..coola hus Lissen verkligen coola...



Vet du en dag när jag gick på Garden o lyssnade på radion..då var det ett reportage från just en sådan vandring..himmel vad jag tänkte på dig då..kvinnan på radion hade blott 8 mil kvar när det gjordes..hon var sååå lycklig..lika lycklig som du kanske?

3 Lena o Tommy:

Jättefina bilder!

4 SoF:

V Ä L K O M M E N H E M! :)



Låter som om vi bloggläsare har en härlig tid framöver - då vi ska få ta del av denna din upplevelse.



Varma kvällshälsningar!

5 Beate:

Välkommen hem Lissen!!! Ja dina bilder ger ju en försmak av vad som väntar de närmaste dagarna/veckorna på din blogg. Underbart, det ser jag fram emot:-)



Ja, lite kulturkrock lär det nog bli för dig tills du har anpassat livet till Sundsvall igen. Men stanna kvar på kontinenten ett bra tag till - med dina bilder!

6 Susanne:

Åh, vad underbart att ha fått göra den vandringen! Välkommen hem till Sverige med ditt spanska bidrag till Veckans fönster!

7 Ninni/fotografia:

Välkommen hem igen! Vad härligt att få se bilder från Porto där jag aldrig varit...men det syns att det är Portugal på kaklet och den slitna charmen.

Ser fram emot att få se mera :)

Kram Ninni

8 Ninni/fotografia:

Välkommen hem igen! Vad härligt att få se bilder från Porto där jag aldrig varit...men det syns att det är Portugal på kaklet och den slitna charmen.

Ser fram emot att få se mera :)

Kram Ninni

9 Kerstin:

Välkommen hem igen! Hoppas att du haft det riktigt bra. Ska bli spännande att läsa lite om din vandring



Så snygga foton. Gillar husen på sista bilden. Speciellt dom till vänster.

10 SigridfraEnget:

Många fina fönster!!

11 Per-Anders:

Jättefina bilder. Gillar gatufotot i tredje bilden. Snyggt med de mättade färgerna.

12 photoartbyanna:

Visst har de makalösa fasader! Och så lämpligt för fönstertemat :)

13 Eva-Lena:

Välkommen hem och jag antar att minneskorten är fulla med fantastiska upplevelser, som de här ovan. Jättefina bilder och så roligt att få ta del av!



Kram E-L

14 Jenny:

Välkommen hem! Fin triss, härliga färger och fönster! snyggt!

15 Kala:

Looks like you had a fantastic holiday!

16 Solvarma Irene:

Fantastiskt fina fönster och snygga foton. Och välkommen hem får jag väl säga. Det skall bli så otroligt roligt att se och läsa din berättelse om vandringen.



Solvarma kramar från Irene

17 Erik "Semlan":

Härliga foton. :-) Aha, du är full av dina intryck så klart. Läser att du just kommit hem från din långpromenad. Imponerande, verkligen.

Välkommen hem. :-)

(Ja, har du läst kommentaren under "trä" så vet du. Jag kanske inte vill gå riktigt så långt på min semester.) Verkar inte vara mycket som ändrat sig på ganska många år i Porto.

Gillar både första fotot och så det tredje. Trean väljer jag. Härligt foto fullt med hus och fönster och en miljö jag känner igen. :-)

Tack för dina fina foton. Blir nog till att följa din blogg en del...

18 Barnens Hjältar:

Välkommen hem igen!

19 soffie:

hej å välkommen hem vilken otrolig resa å upplevelse du har varit på,jättevackra bilder,

20 Åke Blomqvist:

Härliga glimtar :) Fint tema :) Bra fångat!

21 Jah Hollis:

Det var väldigt gott om fönster där. Fina miljöer.

22 Irene:

Bilderna känns bekanta fast från Lissabon, de gamla och gråa husen med mosaik och kakel insprängt.

Spännande, Lissen... nu ska jag läsa dina intryck av vandringen. Har börjat vakna till liv nu efter en "helvetesvecka" med sjukdomar, om man får uttrycka sig så. Nu är jag på G igen! :)

Kram

23 Alma:

Jag måste säga att jag till 100% gillar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

Kommentera här: