Skyltfönster i Göteborg




Vi tog spårvagnen till Hagaparken på förmiddagen, där det finns en rolig lekpark. När lilla Marängen lekt så hon var nöjd tog vi en promenad  ner genom stan. Skönt tyckte jag som frös om fötter och händer och ville bli varm igen. Frös trots att jag hade dunjackan på.

Lunchen tog vi på stan, men med en extrabred barnvagn för två, så är det inte lätt att få plats. Den fick vi vid dörren och gissa om kalluften drog rätt på oss. Inte så mycket att göra åt och maten åt vi med god aptit.

Lite kylslagna kom vi hem, kurade ihop oss i soffan med varm filt  och drack lite kaffe.
& det kändes gott att sitta inne i "stugvärmen".



En varm och fin lördag, önskar jag dej!


Bild på skyltfönster vid NK och H&m, igår. I photoshop har jag gjort det lätt för mej och gått in i, Image Rotation och spegelvänt bilden.

Veckans fönstertema - Bakvänt

Kommentarer:

1 Ninni/fotografia:

Så smart :)Spännande skyltfönster och butiker du beökt under din Göteborgsvistelse...jag blir lite sugen på en storstadsshopping. Fast jag kanske får nöja mig med ett besök i en secondhandbutik idag.

Ha en fortsatt skön helg!

Kram Ninni

2 Anna ..tassar in..:

Du...det är ju bara en underbar stad att besöka..klart du hittade bakvänt sköna bilder där..:)

3 Erik Semlan:

Roliga skyltfönster.

Det övre ser verkligen bakvänt ut. ;-)

Slags stolpyramid och nakna lampor.

Men vad har det med alla hjärtans dag att göra?!

Det förstår jag inte. Göteborgshumor som jag inte fattar denna gång eller...

(Gnuggar mina geniknölar utan att fatta.)

Läckert bidrag är det hur som helst. :-)

4 larans:

Smart lösning med verkligt fina bilder, speciellt den med stolarna som utan spegelvändning i PS skulle kunnat fungera på temat! :-)

5 Beate:

Skyltfönstren var coola oc färgstarka!

Ja din rapport bekräftar vad många säger om Göteborg under vintern - att det är svinkallt där och att det blåser.

Gå i ide resten av besöket, stanna i stugvärmen!

6 Anitas Blogg - Malta:

Den första bilden är för härlig. Så bakvänt och kul !

7 lena:

Låter så mysigt. Stugvärme är gott så här års.

8 bicocacolors:

thanks for that beautiful trip!

and greetings from Madrid,

Elena

9 Susanne:

Jo, men du hade ju inte alls behövt spegelvända dem - den övre är hur bakvänd som helst för inte sätter man stolarna uppåt väggarna så där om man ska använda dem. :)

10 Mia:

Aha! Jag trodde först att dom verkligen hade satt bokstäverna bakofram! Smart, Lissen L

Förstår att du har det mysigt nu...mmmmm.... <3

Kram!!

11 Pumita:

Smart tänkt där och riktigt snygga bilder hos dig!

12 Anonym:

Uppiggande fönster!



Hoppas du får en fin start på nya veckan:)

13 llhertz:

Klurigt fixat och stolarna är ju bakvända redan som de är.

14 Jah Hollis:

Det blev ju onekligen ett bakvänt resultat.

Mitt bidrag har dröjt hela veckan på grund av en förkylnings-influensa. Men nu finns det där.

Och utan hjälp av Photoshop. ;-)

Kommentera här: