På en bord i Petersvik ~ läskedryck och bibeln

 


Lite övergivet på ett bord, stod 2 läskedrycksflaskor och  en stor tung bibel
.& där bak låg en kontakt.
 
Jag gick runt och fotade lite här och där, på måfå.
& jag tror det vara sommarens varmaste dag.
Tänkte på att det här huset och alla saker har en historia med forna lyckliga dagar.
Kommer allt att försvinna?
 
& jag fortsatte min promenad bland sommarhusen och gick ner till vattnet och havet lyste blått.
Vilken fantastisk plats och historien svävade på något sätt omkring mej.
 
 
 
Ha en fin dag!
 
 
 (Sett på auktionen i Petersvik i söndags, vid familen Brännströms hus i Sundsvall.)
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Jessica:

Hejsan =) vilken härlig blogg. Jätte fin bild. Vad stor bibeln var, jag har bara sett såna där små ena. =)
Ha en bra dag. kram

2 Ninni:

Fin bild!

Ja du ang farmor&farfars hus finns det säkert bilder, jag får leta i mina gamla fotoalbum=)

Usch jag tycker det är så sorgligt att dom river gamla fina hus!

Kramen

3 Beate:

Ett helt suveränt stilleben av en helt annan värld, men kulturkrockar som heter duga.
Bilden är otroligt vacker och samtidigt vemodig.

4 Mari:

Men så myyys med auktion. Ropade du hem något ?! =)

5 Tony:

Vilken härligt bild, mycket snyggt fotat!

6 Junitjej:

Svar Jag är dock inte helt beroende av iPhonen, för visst har man klarat sig om man har glömt att ta med sig den till jobbet? Men man vill ju trots allt ändå ha med sig den.

7 Anonym:

vilken vacker bild..hoppas du har det bra i sommaren:)

8 GeMina Arts:

sv: tack så mycket!:) jo det är underbart att vara två i skapandet, det har vi varit sedan vi var små :)

9 Malin:

Annorlunda stilleben, coolt på ngt sätt!

10 Malin:

Annorlunda stilleben, coolt på ngt sätt!

Kommentera här: