En solig pelargonfin idyll, utanför ett djupgrönt fönster.



Idylliskt vackert på det där viset som jag faller för.
Solsken, pelargon och sliten charm.
Fågelkvitter och skuggor på väggen och slingrande blad.

Svävande känsla och när jag ser något så fint,
så går mina steg långsammare och långsammare tills jag stannar.
& det finns inget bättre än att då, ta upp kameran och fånga ögonblicket.

Fångade ögonblick, smaka på orden.
& dom ögonblicken blir det nya av hela tiden.

Hela tiden ...............



När jag höjde blicken så såg jag, att ingen bodde nog kvar här.
Men får ändå för mej, att taket kommer att lagas.
Snart, efter siestan.

Någon flyttar snart in, kanske en mademoselle.

Fantiserar ni som mej?



Ha en underbar lördag, här strålar solen!

Fotoutmaningen  Veckans fönster - Flyttat

Såg det här lilla huset på vandringen mellan Porto - Santiago de Compostela

Kommentarer:

1 cathrine:

GillarGillarGillar :))

2 Kala:

Wonderfully composed image!

3 juanna:

Vilket fönster du funnit o förevigat med kameran! Hoppas din förhoppning om inflyttning realiseras för huset förtjänar att lagas o bli beboeligt igen.

4 Pumita:

Så läckert! Jag börjar dagdrömma direkt... här skulle jag trivas, bara jag fick taket lagat och kanske lite till fixat. Var har du hittat detta underbara tänkte jag fråga men nu såg jag att du har varit på El Camino. Lyfter på hatten! :)

5 SoF:

Åhhhhhhhhhhhh Lissen!



Varma soliga hälsningar/SoF



6 Victoria @ MY HAPPY HOME:

Vilken vacker bild! Den får mig både att längta till vår och till vår resa i sommar!

Kram

7 Erik Semlan:

Vilken aha-upplevelse mellan första och andra fotot. Lite sorgset känns det, vemodigt. Tala om att ha flyttat!

Jag hoppas som du, att taket blir fixat och att någon flyttar dit och tar hand om alla blommor igen. :-)

Poetiskt fönster.

Tack för din kommentar, säkert var det lönsamheten som stängde stället. :-)

8 Mari:

SV. Åh tack fina du.... Vi har haft en underbar dag, varit ute i solen sedan klockan 09.00.. fram till nu vid 14tiden =) Helt fantastiskt....

Och ja, vi grillade faktiskt =)



Såå fina bilder du har fotat ! Ha en fin kväll...kraaaam

9 4U2:

Men visst sätter fantasin igång!

sv: soligt är det men promenaden den dagliga blev inte av, ena knäet bl.a smärtar något efter gårdagens klantighet!

Ha en trevlig helg!

10 Jamie says dream:

Så vackert, så fint fångat! Du skulle kunna börja sälja vykort till små ställen längs vandringsleden Porto - Santiago de Compostela ! Och jag älskar överraskningen i andra bilden. Det kan man inte tro, att det inte bor någon där. Någon måste ju vattna blommorna i alla fall... kul att fantisera!



Tack för infon om halsbandet! Tyvärr hade de inte kvar den texten som du köpte, men de hade ett likadant med texten "Follow your dreams". På önskelistan nu.



Har sovit bort hela dagen, så trött efter influensan. Högar med tvätt (det var mycket redan när jag blev sjuk) och inga lediga tvättider förrän om en dryg vecka. Men man får ta det som det är, bara man inte börjar tänka på allt som inte är gjort :-) Nästa vecka börjar vi röra på oss lite igen Lissen, båda två.



Malmö är både en fin och en ful stad, det finns så många olika typer av stadsdelar här. Skräpigt på många ställen, när jag åker hem till min barndomsstad Växjö ser det ut som om någon slickat gatorna rena i jämförelse.



Jag bor på Möllevången, som är den mest etniskt mixade delen av stan. Här kryllar det av småbutiker och små reastauranger, pubar och caféer. Arabiska, kinesiska, thailändska, polska osv. Det tar mig ca 15 minuter att cykla ner till badstranden, men den är inte så fin faktiskt. Numera badar och solar många i stället i Västra Hamnen, en ganska ny stadsdel som växt upp under 2000-talet. Ja, det finns mycket att se, både fint och fult.



Hoppas solen skiner uppe i Sundsvall också! Kram Maria

11 larans:

Portugal, som det ofta är, bedagad skönhet. Fantastiskt ställe och fina bilder.

12 E V A:

Tack så mycket. Ja, foto och inredning är en fin kombination. :) Och du tar också fina bilder.



Verkligen supermysigt hus. Hoppas du också haft en fin helg! / Eva

13 Ninni/fotografia:

Samma del av världen som mina bilder men ändå så annorlunda. Så varmt, soligt och vackert det är i dina bilder! Jag tycker så mycket om dem!!!!

Självklart planeras det för en renovering...det har bara inte funnits tid ännu. Men någon vårdar ju denna ruin med varm hand.

Ha en riktigt skön och solig söndag!

Kram Ninni

14 Beate:

Så vackert och så himla stämningsfullt! Det är du ju mästare på.

Vad förvånar mig lite med andra bilden att det står så många blommor utanför, trots att huset verkar vara obebott. Men just dessa kontraster gör ju att bilden blir så oerhört bra!

15 Cecilia Artista:

Taket kommer nog upp på det lilla vackra huset!

Som du skriver - efter siestan någon gång!

Sköna bilder!

16 Mia:

Här kan sannerligen fantasin skena iväg, på ett alldeles underbart sätt...vilka ljuvliga bilder...man bara dååånar, liksom...

17 Jah Hollis:

Snygg upplagt med närbilden och den överraskande översiktsbilden. Men liiite för mycket jobb för min del med att få ordning på stället. :-)

Ja, den här förkylningen, eller influensan eller vad det är, är vidrig. Den har inte släppt greppet efter över tre veckor nu. :-(

18 Sandras Värld:

Åh så fint!!!!Kram

19 Karin:

Vad vacker det ser ut!

20 Ninnie:

Vilken underbar bild! Ljuvlig!!! Veckans bästa tror jag....

21 llhertz:

Dramatiskt!

Vilken chock när man lyfter blicken men så klart är det bara en tidsfråga, spetsgardinerna hänger kvar och blommorna får vatten.

Snart kommer den händiga damen med hammare och spik i snickarbyxorna.

22 Susanne:

Ja, det lär nog dröja innan någon kommer tillbaka dit för det taket tar säkert tid att få lagat. Hoppas det inte regnar för mycket under tiden bara, för då lär det bli som hemma hos mig: vattenskadat. :)

23 Annie:

Underbra bilder! Och ja, jag fantiserar som du. Vem bodde här, vem flyttar in? Tänk om...

24 Sven:

Oj, det blev en helt annat innebörd i det fönstret när man fick se hela byggnaden.... eller vad som är kvar av den i alla fall. Riktigt fin bild var det.

25 Randi:

Tusen TACK för din gulliga kommentar hos mig. Vilka underbara bilder du bjuder på...jag njuuuuuter!

Kram/Randi

Kommentera här: