Regn och snö ~ men våren finns där




Regnet droppade ner från regntunga skyar redan på morgonen och hela dagen.
& mot kvällen började det snöa
Visst önskar man sig något annat, än det.

Men jag vandrade runt i stan, med en fin tjej, åt lunchgott på en restaurang.
Vid kaffet hade vi samtalade om det mesta och ovädret kändes långt borta.
Så trevligt det var.

På vägen hem, Thulegatan fram, så såg jag vad grönt det blivit
Känns som vår ändå, i mitt Sundsvall



En fin lördag önskar jag dej!

Fototemat, Veckans fönster - Valfritt



Kommentarer:

1 Pumita:

Vackra bilder! Och så gillar jag din text för den ger en "extrakrydda" till bilderna. Snö låter allt annat än kul men det är ändå som så att "det är inte hur man har det utan hur man tar det". Ha en skön helg!

2 Anna ..tassar in..:

Åh men du jag ser ju...du har vår oxå..just det där första skiraste är det allra bästa tycker jag..och att titta närmare på knoppar o lövsprick..oj det är livets bästa..



Här är det alldeles ljuvligt idag och jag springer ut o in..bakar en paj med hallon blåbär o jordgubbar..som nu doftar i hela huset..inte så nyttigt men vi blir många om den :) ha en go lördag.

3 Mia:

Jadå, det blir vår ändå, vi gillar läget och väntar.... L

Kram på dig!

4 Fia:

Jag tycker att det är så otroligt vackert precis när knopparna kan skönjas och man vet att de är sprängfyllda av energi, och det är bara en tidsfråga innan vi har en grön explosion runt omkring oss.

5 Beate:

Om jag bara hade ditt positiva tänk! Ska väl stanna här en stund och titta på dina härliga vårbilder. Då förtränger jag kanske blåsten och tempen ute. Inge snö dock som tur är!

6 Jah Hollis:

Ni ligger lite efter oss i Skåne, men ni är snart där. Ha en fin lördag du med!

7 llhertz:

En ren fröjd att ta del av din finstämda väv av text och bild.

8 Linnéa:

Snyggt, som Illhertz säger stämningsfullt med din text. Visst kommer våren till Sundsvall också. Befinner mig på torpet i E-tuna. Denna dag svinkall, växlande molninghet, regnt och usch blåst!

9 SigridfraEnget:

TACK,- för båda bilder och ord...

10 Susanne:

Och fönstret är vackert det också. :)

11 LissenTo:

Så vackra bilder, du kan öppna ögonen på mig för det vackra !

12 Sven:

japp våren gör sig verkligen påmind med all pollen som jag inte tycker om =( Men man får väl ta på gamla hederliga svetsarglasögon när man ska ut så man kan fota i alla fall :)

Kommentera här: