Mood board för maj ~ smörblomma och löjnantshjärta.




Fångade i flykten några blommor på vägen hem
En liten bukett med smörblommor och daggkåpa som precis lite tveksamt börja blomma.

Kunde inte låta bli att plocka några kvistar av löjnantshjärta också.
Formade som små fina konstverk.

Här har värmen försvunnit och kalla vindar sveper fram.
Men mot en husvägg igår blev det lite lä och för en stund kände jag sommaren.

Vill helst inte läsa väderprognosen, men kunde inte låta bli.
Det blir regn här i min stad.




Hos min bloggvän Karin A hittar du vackra försommar mood boards, titta in där

Kommentarer:

1 Karin:

Så somrigt!

2 Lina:

Ja så somrigt och fint. Sverigesommar är ju både sol och regn. Hoppas värmen kommer tillbaka till dig snart!

3 angelica:

Så fint!

4 tankar o bilder:

Sommarblommor, finns det något vackrare!

5 Åsa:

Gillar´t! Somriga blommor som får oss att komma ihåg hur härligt det var ute bara för några dagar sedan. Hoppas värmen hittar tillbaka snart igen.

6 Kate I:

Lovely spring flowers! I love the bleeding heart. We're having a non-spring here on the west coast of Canada too...teased with a few hot days and then back to cool and rainy. :(

7 Beate:

Otroligt vackert, speciellt med stenen i mitten. Här är det lika eländigt som hos dig, och det lär inte bli bättre till helgen heller.

8 Anna/Rackarungarckarungar:

Så fint! Läste någonstans att det ska komma snö, det kan väl inte stämma?!?

9 Karin A:

Vilken underbart härlig mood-board! :) Några favoritblommor och så snyggt arrangerat. Hoppas allt är bra med dig och att du får en riktigt skön helg...



Kram!

10 Jamie says dream:

Åh så vackert! Jag önskar jag kunde plocka blommor på mina promenader också, inte så lätt i stan. Får gå till torget i stället, men löjtnantshjärtan har de knappast...



Svalare här med, men fint ändå.



Skönt att det är fredag i morgon, ska försöka ta lite i taget med röjningen hemma i helgen :-)Jag tror du har rätt att man måste mixa in något roligt också. Belöningar, men jag tänkte också mixa slänga/sortera/organisera med sånt som att sätta upp tavlor, måla om möbler, göra någon av alla mina planerade DIY osv. Sånt som gör att det blir finare också, och som (kanske) är roligt att göra. Jag får försöka, så får vi se hur det går. Och hur lång tid det tar innan det blir någorlunda ordning.



Ha en superskön helg, trots regn enligt väderprognosen!



Kram maria

11 ally:

I can't read all your thought and comments but I love the mood board = beautiful job

12 Carina:

Så fina foton!

Kommentera här: