När det är så fint, trädgårdsflow ........................

 
 
En lite blank lördag, nästan inga planer.
Men i tanken fanns den där trädgården som jag hade hört talas om i en av stans kvarter.
 
Där skull det vara öppet hus, några få timmar, jag kunde inte bara missa det.
Letade oss fram till en liten gata, vid sidan om, men ändå mitt i stan
 
 
 
Jag känner mej fortfarande lyriskt,
& jag skulle ha kunnat vandrat där i timmar, men ett sommarregn föll plötsligt.
 
En oväntad oas och mina steg blev långsamma, för att ta in allt det fina
(Tycker fortfarande att det är lite sommar kvar i luften)
 
 
 
 
 
 
 
Söndag och plötsligt är det september, kan knappt tro det.
 
fototriss är temat -  svart,
 
&
 
På Fabriken, där visas det söndagsbilder, här är mina
 
Mina bilder är tagna i Charlottes fina trädgård och titta in i hennes härliga blogg, Trädgårdsflow för att se mer. 
Och jag kunde inte låta bli att fota mycket mer, så titta in här framöver ................
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Kerstins foto:

Mycket fin triss, gillar strukturen du lagt på bilderna. Önskar jag fick se den där trädgården jag med. :)

2 Anneli - A'la Foto:

Underbara bilder och så snyggt redigerade! Är texten i själva texturen eller har du skrivit dit texten själv?

Ha en underbar första septemberdag!!

3 Mia:

Ljuvlig triss, Lissen! Kram på dig

4 Violen på Brandholmen:

Vilken underbar triss, så snyggt redigerad! Lite vemodskänsla över den!

5 Ninni:

Snyggt trissat...verkligen svart och vackert....=)

Kram Ninni

6 Hannis:

Som tavlor!
Så vackert!

Visst är det lite sommar kvar.
Tror det kommer att bli en fin höst.
Kram Hannis

7 Anna Filipendula Rudbeckia:

Mmmm nu mörknar det...trädgården är lite mer som mogen..vackra bilder ..höstkänsla.

Idag ska jag sätta en hel kasse vårlökar..jag blickar framåt du vet..:)

8 TantGlad:

Fina fina bilder och underbart skrivet.
Ha en fin söndag nu!

9 Lena och Tommy:

Vacker triss!

10 anemonen:

åh så vackert. Var får du de fina bakgrunderna ifrån. Svara gärna på FB tack Nyfiken

11 Jah Hollis:

Snygga kombinationer av färger med tydlig svart ton i dina bilder. I går var det sommar, men i dag känns det märkligt nog mer som höst här i Malmö.

12 bia:

Charlotte känner jag till....hon skriver väl i tidningen Lantliv ??....fin bild också;)
Vi hörs!
Kram bia

13 SigridfraEnget:

Fina bilder!!

14 BP:

Så vackert! Förstår att du inte ville missa den trädgården!
Å visst, sommaren var kvar till igår kväll. I dag har dock vädret bestämt att det ska bli höst - 15 grader mot de "vana" 20 grader... I år var vi ju verkligen bortskämda!

15 annixen..:

Fantastiska bilder!

16 Lena Rollmar :

Vilka vackra bilder. Du har ändra färg och uttryck i din redigering. Fint!

17 Kicki:

Fantastiskt vackert!

18 Karin A:

Så fina och härliga bilder! Kul att du var på öppen trägård. Önskar jag kunde åkt dit! Kram Karin

19 Camilla/Rufft och Sött:

Vackert, så vackert! Jag känner igen det så väl det du skriver om avfolkningen. Kommer ju själv från ett litet samhälle i Västerbotten, och inte mycket finns kvar där, blir alltid så ledsen och vemodig när jag kommer dit.
Kram till dig!

20 Pialotta:

Säjer som en del andra här ... snyggt redigerat ... älskar dina blommor och säkert en hur vacker trädgård som helst du besökt ... visst är det lite sensommar ännu, fast i helgen har det varit kyligare ... kommmer bra dagar från och med tisdag igen och några dagar där :) I alla fall i Skåne :) Ha de fina du lilla Lissen Toooo :)

21 Monkan:

Grymt snygga bilder. Veckans bästa triss enligt min mening.

22 Karoleen:

Vackra mörka bilder. Blommorna är så sköra och så är redigeringen mörk så det blir två helt skilda idéer som kombineras vackert! =)

23 Linnéa:

Det var ett smart drag att göra bakgrunden svart istället för att flänga runt o leta svarta saker.
Fin triss!

24 Lillgarden:

UNDERBARA bilder!

25 Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland:

Åh vilka härliga bilder, och jag älskar redigeringen! :)

26 Rebecca:

Du har fantastiska bilde!! Min pappa brukar också vara med i fototrissarna. Om jag inte minns helt fel var det han som kom med förslaget "svart". Tack förresten för att du visar mig att Sundsvall kan vara vackert.

Kommentera här: