Smultronställe

 
 
Tänker tillbaks och minns magi och ett stråk av fina känslor, den där solnedgångskvällen.
När jag fick ett nytt smultronställe, av en vän som bjöd mej till tjejhelg på Nåttarö.
 
Vi tältade tillsammans,med havet framför oss, som finaste kulissen.
Liggunderlag, sovsäck och många tjejer som jag träffade för första gången.
Massor av gott att äta, lägereld och fina samtal.
 
Den tredje kvällen, kom solnedgången, ljuset var gyllene och svävade över det stilla vattnet.
Jag måste gå för mej själv, där på stranden, behöver sådana stunder.
& ville se himlen från alla magiska vinklar, när solen sakta sjönk ner.
 
 
 När det är så fint att man berörs, rakt in i själen
 
 
& jag tänkte och nickade för mej själv.
Ögonblick.
Kvälls-himmels magi, på ett så vackert smultronställe.
 
 
 
 
 
Hej fina söndag, nu ska jag skynda till jobbet.
 
Fototriss är temat - Smultronställe
&
Fabriken, visas - söndagsbilder
 
Ett smultronställe, tror jag att Lissabon skulle vara och att resa med Vings weekend utbud, vore helt perfekt
 
 
 
• Kategori: Resor Taggar: Båthamn, Magisk solnedgång, Nåttarö, Skärgården, Skärgårdsö, Smultronställe; • Kommentarer (35)

Kommentarer:

1 Camia:

Så vackert! Älskar mellanbilden med det vackra gräset.

2 Beppan:

Sådana kvällar stoppar man in i minnesbanken och tar ut när vintermörkret ligger kompakt runt husknuten....
Så vackert. Förstår att du njöt!

3 Nilla Tankebubblor:

Så vackert!

4 Ninni:

Underbar tolkning...snygg triss....lycka till...!!!

Kram Ninni

5 Lena och Tommy:

Åh, otroligt vackert och rogivande!

6 Cathrine:

Magiska bilder!!

Svar: Tack min snälla vän :-)
Lissen

7 Frida:

Wow, vilka bilder! Jag får gåshud!

/Frida

8 Hildan foto:

Fantastiska bilder!

9 Hildan foto:

Fantastiska bilder!

10 Anna Filipendula Rudbeckia:

Ja men vilket härligt minne..det är sådant man kan ta fram en kulen vinterdag.

Jisses liggunderlag..det var längesedan jag dristade mig till det kan jag säga. Nu ska det typ vara tempurmadrass o duntäcke..hi hi sådan är jag. Men jag imponeras ständigt av ditt sätt att ta dig fram i livet..vandrandes på stigar över stock o sten ..över berg o dal. Du är helt makalös.

11 Rantamor på näthinnan:

Vackert , vackert, vackert hos dig på din utflykt,
och att ligga i tält är ju att bli ett med naturen.

Tjingelingen från Rantamor.

12 Johanna:

Jätte vackert!

13 bia:

Sååå vackra bilder i solnedgång...jag älskar solnedgången....nu har vi kommit hem från landet och vad fint vi hade det igår, med sol och värme :)
Kram bia

14 Lillgarden:

Vilka bilder! Helt undebara!

15 Agneta:

Solnedgång vid havet är oslagbart!Vacker triss!!

16 Linn:

Det känns i hjärtat. Lever mig in i känslan av att gå där längsmed vattnet i solnedgången, i min ensamhet, och bara ta in allt det vackra.

Tack för stillheten och lugnet du bjöd mig på i kväll.

Många kramar

17 BP:

Fantastiska bilder som verkligen berör! Kvällshimlar är helt underbara och du lyckades perfekt med att fånga stämningen.

18 Freja:

Så vackert, verkligen magiskt!

19 Monkan:

Underbara bilder, som alltid :)

Ja skärgårn är fantastisk. Jag kommer från en ö och har besökt flera andra, men Nåttarö kände jag inte till. Jag tror jag måste sätta upp ett mål att utforska en ö varje sommar framöver. Bara ett problem... jag vill så gärna åka tillbaks till de öar jag varit på också! :)

Svårt att välja en favorit i din vackra triss men det blir nog sista bilden, precis sån utsikt som där min bästa kompis föräldrar bodde innan de flyttade närmare stan för ett antal år sen.

20 Lillgarden:

Sv: blev väldigt effektivt iaf :) hade en tanke om att titta på kläder till mig med men tappa orken efter första affären och första provrummet och sikta in mig helt på barnen! :)

21 Tantkalle:

Helt ljuvligt underbart vackert!

22 Janne:

Vackra solnedgångar, gillar den i mitten.

23 Jah Hollis:

Ett vackert ställe du valt.

24 Anneli - A'la Foto:

SÅ fantastiskt vackra bilder! Den mittersta är helt ljuvlig!!

25 Malin:

Underbart! Vilken härlig känsla du förmedlar i dina bilder.

26 Elisabeth:

Åh! Helt underbart vackert! =)

27 Karoleen:

Den andra bilden är magisk!


Ska bli riktigt svårt att välja ut finalister men också väldigt roligt. Vi håller tummarna =) Lycka till!

28 Helena på Fototriss:

Grattis till en finalplats i Fototriss tävling! Omröstningen har just startat, lycka till!

29 s p i n d e l t j e j e n:

Vilka härliga foton!!! :D

30 Åke:

Vackert och ljuvligt! Lycka till i finalen :) Jag förstår att du gick för dig själv en stund, skulle gjort likadant ;) Bra jobbat!

31 jonna d:

Fantastiskt, underbara bilder alla tre!
//jonna d

32 Anna Filipendula Rudbeckia:

Grattis...du är verkligen värd en ffinalplats. Nu får vi tävla mot varandra ...eller med varandra vill jag kalla det. Vad spännande

33 LifeofJohanna:

Oh helt underbara bilder =)

34 Gärdsmygen:

Så magiskt vackert!! Lycka till i finalen! Där är vi båda :)

35 Artlover:

Grattis till finalplatsen. Fina och varma bilder som går igenom trissen här.

Kommentera här: