En fin dag, till alla tjejer, kvinnor och mammor ~ Rösta

 
 
Det är morgon och kaffedoften svävar över rummet.
Balkongdörren är öppen och luften är klar efter allt regnande.
Hur har din dag varit och firar du morsdag, eller är det en dag som du gör andra saker som känns bra?
Skickar varma tankar till er, tjejer, kvinnor och mammor.
Har själv lite blandade känslor för den här dagen.
 
Om en stund ska jag cykla i väg och det ska ligga ett paket i min cyklekorg, till min älskade mamma.
Jag är lovad kaffe och tårta :-)
 
 
Men där i cykelkorgen  finnas också ett röstkort och mitt första stopp blir i vallokalen,
I en tid när mörka krafter höjer sina röster känns det verkligen viktigt att ta ställning och gör sin röst hörd.
En demokratisk möjlighet och förmån.
 
 
 
 
En fin dag önskar jag dej
 
& om det är någon man som läser det här också, även du har väl röstat!
 
 
Ps Det blev ingen tårtbild idag Ds
Ps 2 Kan ha visat den här bilden förut Ds

 
 

Kommentarer:

1 coffeeandcupcake.blogg.se:

Fin bild :)

2 Cathrine:

Cykelturer, tankar, våren, regn, valtider,
Mycket att ta in.
Jag får besök av sönerna. Om nu inte den äldre måste ut på jouruppdrag.
Vi gör egna smörgåsar, Dagobertmaclor för den som vill 😃
Ha en bra dag kära vän och dina vilder kan man se om och om och om igen ska du veta.
Kram💕🌸💐

3 Cathrine:

Skulle såklart stå bildet och inte vilder....😜

4 Åke:

Jag funderade i början om jag fick i överhuvudtaget läsa detta... Men ju mer jag läste så gick det upp ett ljus :) Klart jag ska ha det bra! Du med!

5 Mia:

Även om du visat bilden förr, så tål den att visas igen. I denna dag, valdagen, så får den mig att tänka så här, att vi måste vara rädda om varandra och ta med de som är utstötta i gemenskapen.... Varm kram fina du!

6 Lillgarden:

Vilken härlig bild!
Glad Mors dag på dig med!!

7 Lina:

Underbar bild! Känner kaffedoften ända hit. Underbart!

8 soffie:

vilken fin bild

9 Lillgarden:

Sv: nej man borde "fira" dom man älskar oftare och inte vänta på speciella dagar inte!
Jobbhelgen gick relativt bra men nu är den över och vi njuter av ledig måndag!

10 Ninette:

Helt fantastisk bild! (såklart!)

Kommentera här: