Min lilla stuga i juli

 
Sommaren 2017 har inneburit att min blomsterrabatt har utökats.
Så kan det gå om man åker på trädgårdsresa och ser mycket fint och inte kan låta bli att köpa plant
Rabatten som inte alls fanns året innan.
Utan då grävdes buskar och togs bort och mitt spirande blomsterintresse tog ordentlig fart.
 
 
Den här vinklen kanske ser underlig ut på blomsterrabatten?
Men mellan häcken och rabatten så finns ett visst avstånd för att jag ska kunna klippa gräset.
Samt att rabatten ska bli någorlunda lättskött att rensa.
Jag känner mej förnöjsam så här långt, såklart att det alltid går att förbättra.
 
Och är väldigt glad att jag kan fråga min kunniga granne om blomsterråd.
Sådant är guld värt, samt all inspiration jag får av andra i koloniområdet
 
Sista dagen i juli, kan inte to att det är sant.
 
Ha en fin start på måndagen!
 
 
 
 

Kommentera här: